نشست صمیمی مدیرکل با کارکنان بهزیستی سبزوار

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: منابع انسانی مهم‌ترین رکن یک سازمان است و به‌اندازه اهداف و ماموریت‌های یک سازمان مهم هستند. مجموعه سازمانی از طریق تشریح و تقسیم وظایف بین نیروی انسانی به سمت تحقق اهداف سازمانی حرکت می‌کنند. در بهزیستی به ﻋﻠّﺖ ﻛﻤﺒﻮد ﻧﻴﺮوی ﻛﺎر، کمبود امکانات و منابع، کارکنان این سازمان با چالش‌هایی مواجه هستند زیرا باید پاسخگوی نیازهای نامحدود جامعه هدف از طریق همین ظرفیت محدود باشند. این ﻣﻮارد ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه اﺳﺖ تا کارکنان این سازمان ﻣﺠﺒﻮر ﺷﻮﻧﺪ گاها اﺿﺎﻓﻪ ﻛﺎر اﺟﺒﺎری داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺣﺠﻢ ﻛﺎر ﺑﺎﻻﻳﻲ را ﺗﺤﻤﻞ ﻛﻨﻨد.

مسعود فیروزی افزود: مدیران از طریق تخصیص صحیح منابع و به کارگماردن نیرو انسانی متخصص شرایط را باید به‌گونه‌ای رهبری و مدیریت کنند که موجب ارتقاء احساس رضایت شغلی در میان کارمندان شوند. مدﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲﺷﺎﻣﻞ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎ، اﻗـﺪاﻣﺎت و ﺳﻴﺴـﺘﻢﻫﺎﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ رﻓﺘﺎر ﻛﺎرﻣﻨﺪان و ﺣﺎﻻت و ﻋﻤﻠﻜﺮد آﻧﺎن را ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻗﺮار ﻣﻲدﻫﺪ. منابع انسانی با ارزشترین ومهمترین عامل توسعه هر کشوری محسوب میشود. امروزه اهمیت دادن به منابع انسانی به عنوان اساس و محور کار مدیریت سازمانها می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: رشد افسارگسیخته تورم در دو سال اخیر گریبان‍‌گیر همه اعضای جامعه و بالتبع آن جامعه کارمندی نیز بوده و به نوعی تاثیر بسیاری بر احساس رضایت شغلی گذاشته است. چیزی که رسما اعلام شد در دوسال گذشته تورم بین 40 تا 50 درصد افزایش پیدا کرده درحالیکه حقوق کارمندان بهزیستی تنها 20 درصد افزایش یافت. بسیاری از دستگاه‌ها در بخش حقوق و احکام کارگزینی با این مسئله مواجه هستند و بهزیستی به  لحاظ تاریخی از گذشته با این موضوعات درگیر بوده است. من همواره از گفتن حقوقم ابایی نداشته‌ام و همه‌جا عنوان کرده‌ام که با 33 سال سابقه کار در سازمان بهزیستی، مدیرکل بودن، داشتن مدرک تحصیلی دکتری، ایثارگر بودن و... اما حکم کارگزینی‌ام 21 میلیون تومان است. میانگین حکم کارکنان با سابقه کاری 15 سال در بهزیستی خراسان رضوی 14 میلیون و 700 هزار تومان است. به همین منظور همواره مکاتبه‌های متعدد و پیگیری‌هایی به‌منظور افزایش مبلغ حقوق و رفاهیات در طول این سال‌ها انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در سال‌های اخیر دو اتفاق مثبت رقم خورد. یکی برای نیروهای شاغل در بخش آسیب بود که احکام آنها ارتقاء پیدا کرد و موضوع دیگر پرداخت رفاهیات در مناسبت‌های مختلف برای بازنشستگان بود. قبلا بعد از اینکه فرد بازنشسته می‌شد دیگر ارتباط او با سازمان قطع می‌گردید اما اکنون اینطور نیست و تلاش کردیم تا بازنشستگان همچنان ارتباط‌ خود را با سازمان حفظ کنند و احساس تعلق هنوز بین آنها و سازمان باقی بماند.

کد خبر 118716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد