حمایت از برنامه‌های ورزشی باهدف کاهش فرسودگی شغلی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در نشست صمیمی با کارمندان ورزشکار بهزیستی قبل از اعزام به مسابقات کشوری، گفت: کار در بهزیستی با فرسودگی شغلی همراه است و این موضوع ضرورت توجه به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی را بیشتر می‌سازد.

مسعود فیروزی افزود: کار در بهزیستی به دلیل ماهیت شغلی، نوع و جنس کار خصوصا درحوزه‌های مراقبتی، به دلیل ماهیت استرس‌زای آن موجب فرسودگی شغلی می‌شود. فرسودگی شغلی با علائمی مانند افسردگی، بیماری‌های قلب و عروق، افزایش قندخون و..همراه است. در نتیجه توجه کردن به فعالیت‌های مفرح و ورزشی و تشویق همکاران به ورزش‌ در بهزیستی ضرورت دارد. همواره تلاش کرده‌ایم حتی فراتر از امکانات از برنامه و فعالیت‌های ورزشی کارکنان حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نشستن طولانی پشت میز، خستگی جسمی ناشی از فشار کار روزانه به خستگی عاطفی کارکنان و فرسودگی شغلی منجر گردیده و موجب پایین آمدن بهره وری، کم حوصلگی و بی میلی کارمندان به انجام بهینه امور محوله می‌شود. یک سازمان سالم باید سلامت جسمی و روانی کارکنان را نیز مورد توجه قرار دهد. یکی از راه‌های ترویج سبک زندگی سالم، تشویق کارکنان به شرکت در فعالیت‌های ورزشی است. ورزش دارای قابلیت های تفریحی، درمانی و رقابتی است که می‌تواند کمک شایانی به حفظ عملکرد جسمانی، روانی و افزایش رضایت از زندگی و بهبود کیفیت زندگی بکند.

کد خبر 118713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد