در رسانه| شناسایی کودکان کار و خیابانی در سطح اردبیل

معاون امور اجتماعی بهزیستی اردبیل از شناسایی و احصاء ۳۴۵ کودک کار و خیابانی در سطح استان و ارائه خدمات تخصصی به این کودکان و خانواده‌هایشان خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از بهزیستی استان اردبیل، خسرو امیدوار، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل، ۲۵ خردادماه، در حاشیه برپایی کافه همدلی در حمایت از کودکان کار و خیابان با اشاره به برخی از اهداف سازمانبهزیستیی، در ارتباط با ساماندهی این کودکان گفت: در سطح استان اردبیل تعداد ۳۴۵ کودک کار و خیابانی شناسایی و شناسنامه دار شده‌اند که از این طریق خدمت لازم را دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه برای ارائه خدمات تخصصی و مطلوب بهزیستی استان به تنهایی قادر به ارائه خدمات لازم نیست بلکه همت و یاری سایر دستگاههای عضور را می طلبد گفت: ۱۲ دستگاه اجرایی حمایتی برای ارائه خدمات در کنار بهزیستی قرار دارند و متناسب با نیازهای این کودکان (از جمله؛ حرفه آموزی، وام، اشتغال، درمان، تحصیلی، کمک های مستمر و ...) پس از احصاء به دستگاه‌های عضو کمیته ارجاع و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 امیدوار ادامه داد: بیشترین تاکید سازمان در حمایت از کودکان کار و خیابان بحث تحصیل و تهذیب هست که در همین رابطه ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش وجود دارد تا خانواده را به اتفاق فرزندان برای توانمندسازی آماده کنیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته، بالغ در ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از طریق بهزیستی و موسسات خیریه مردم نهاد حامی کودک تامین و پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از مردم استان، همشهریان فهیم تقاضا داریم تحت هیچ شرایطی از هرگونه خرید و حمایت‌های خیابانی پرهیز نمایند چرا که هر عنوان خرید از این کودکان باعث حضور بیشتر آنان در معابر می‌شود، بنابراین بهتر است حمایت‌های خود را از طریق موسسات خیریه دارای مجوز اقدام نمایند.

کد خبر 110042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد