در رسانه| شناسایی ۳۴۵ کودک کار و خیابانی در استان اردبیل

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل از شناسایی ۳۴۵ کودک کار و خیابانی در سطح استان و ارائه خدمات تخصصی به این کودکان و خانواده‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، خسرو امیدوار، در حاشیه برپایی کافه همدلی در حمایت از کار کودک و خیابان با اشاره به برخی از اهداف سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با ساماندهی کودکان کار و خیابان اظهار کرد: در سطح استان اردبیل تعداد ۳۴۵ کودک کار و خیابانی شناسایی و دارای شناسنامه شده‌اند که از این طریق خدمت لازم را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات تخصصی و مطلوب بهزیستی استان به تنهایی قادر به ارائه خدمات لازم نیست بلکه همت و یاری سایر دستگاه‌های عضو را می‌طلبد، افزود: ۱۲ دستگاه اجرایی حمایتی برای ارائه خدمات در کنار بهزیستی قرار دارند و متناسب با نیازهای این کودکان (حرفه آموزی، وام، اشتغال، درمان، تحصیلی، کمک‌های مستمر و …) پس از احصا به دستگاه‌های عضو کمیته ارجاع و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: بیشترین تاکید سازمان در حمایت از کودکان کار و خیابان بحث تحصیل و تهذیب هست که در همین رابطه ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش وجود دارد تا خانواده را به اتفاق فرزندان برای توانمندسازی آماده کنیم.

امیدوار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال گذشته، بالغ در ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از طریق بهزیستی و مؤسسات خیریه مردم نهاد حامی کودک تأمین و پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از مردم استان، همشهریان فهیم تقاضا داریم تحت هیچ شرایطی از هرگونه خرید و حمایت‌های خیابانی پرهیز کنند، چرا که هر عنوان خرید از این کودکان باعث حضور بیشتر آنان در معابر می‌شود، بنابراین بهتر است حمایت‌های خود را از طریق مؤسسات خیریه دارای مجوز اقدام کنند.

کد خبر 110040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد