اهمیت مشاوره و آموزش های پیش از ازدواج و خانواده

به گزراش روابط عمومی، پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از آموزش پیش از ازدواج برای ۱۲هزار و۷۱۱ نفر از مجردین در سال ۱۴۰۲خبر داد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان ضمن گرامیداشت هفته ازدواج ( ۱۹ تا ۲۵ خرداد)، هدف از اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج،  آموزش به جوانان بالای ۱۸ سال و مجرد ارتقای توانمندی فردی آنها در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق می باشد.

پروین خاطر نشان ساخت: آشنایی در امر ازدواج یک فرآیند تبادل اطلاعات و احساسات بین دو نفر از جنس متفاوت به منظور تصمیم گیری برای زندگی مشترک است امروزه تصمیم گیری اصولی در این امر مهم برای پسران و دختران از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. توسعه فرهنگ آموزش و مشاوره پیش از ازدواج در شکل گیری خانواده پویا تاثیر یه سزایی دارد. به همین منظور بهزیستی استان آموزش پیش از ازدواج را در تمامی مراکز تحت نظر و همچنین مشاوره های پیش از ازدواج را در مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی اجرا می نماید.

وی اضافه نمود: آموزش مهارتهای زندگی نیز با هدف بهتر زیستن افراد جامعه و آموزش زندگی خانواده با هدف ارتقای رضایتمندی و ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیبهای روانی-اجتماعی ارائه میگردد. در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ هزار و۱۱۵ نفر از آموزش های مهارت زندگی و تعداد ۹۸۳۱ نفر از آموزش های زندگی خانواده بهره مند شده اند.

پروین تصریح نمود: مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰ نیز  از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگوئی به تماس های هم استانی های محترم و ارائه مشاوره های روانشناختی از قبیل مشکلات خانوادگی، پیش از ازدواج و کاهش طلاق می باشد که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸هزار و۵۵۱ مشاوره تلفنی توسط مشاوران مجرب انجام شده است.

وی همچنین به ارائه مشاوره های قبل از طلاق برای متقاضیان اشاره نمود و از ارائه مشاوره های طلاق برای ۳ هزار و۱۰۵  زوج در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با ارائه مشاوره های روانشناختی و کاهش طلاق و همچنین آموزش های پیش از ازدواج، زندگی خانواده و مهارت های زندگی، بتو انیم در راستای پیشگری از طلاق و ارتقای سلامت روان جامعه قدمهای موثری را برداریم.

کد خبر 109615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد