برگزاری کمیسیون فرهنگی اجتماعی هیات دولت با موضوع مراکز مثبت زندگی در سازمان بهزیستی

جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی هیات دولت با حضور محمد جبارپور دبیر کمیسیون و علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با موضوع بررسی آئین نامه تشکیل مراکز مثبت زندگی در سازمان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور  ضمن تقدیر از برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی هیات دولت در سازمان بهزیستی گفت: برگزاری این گونه جلسات و تشریک مساعی موجب هم افزایی و نزدیکی دستگاه ها خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز مثبت زندگی در کشور گفت: یک درگاه الکترونیکی و هوشمند مد نظر و قرار است موضوعاتی که بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را می توان واسپاری کرد، از طریق درگاه مردمی، خدمات را به مردم شریف کشورمان ارائه دهیم.

قادری با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی حدود سه سال پیش ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر مراکز مثبت زندگی با رویکرد محله محوری و با اتصال شبکه های مردمی متخصص به عنوان حلقه های میانی، خدمات را با هم افزایی به صورت روان تر، دردسترس تر و جذاب تر به مردم ارائه می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی دارای خدمات متنوع و متکثری است، گفت: بیش از ۱۶۲ فعالیت و ریز فعالیت در سازمان بهزیستی وجود دارد و خدمات مختلفی را در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری به بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه  خدمات متنوعی به دهک های پائین و در محلات کم برخوردار و روستاها ارائه می شود، افزود: حدود دو هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در محلات و بخش های مختلف روستایی و شهری ثبت شده اند و خدمات تسهیلگرانه و اجتماع محور ارائه خواهند داد.

قادری افزود: مثبت زندگی با رویکرد حل مسئله باید حرکت کند و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند باید مهارت های لازم را برای حل مسائل و مشکلات داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به دنبال سازمانی نسل نو هستیم که خانه به خانه کنشگری اجتماعی را با مردم پیش ببریم.

در این جلسه آئین نامه تشکیل مراکز مثبت زندگی با حضور مدیران سازمان بهزیستی و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 97025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد