برگزاری شورای معاونین سازمان بهزیستی با حضور معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس جمهور/ کار و فعالیت ها در سازمان بهزیستی کشور فرا جهادی است

معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور گفت: نوع فعالیت و کار در سازمان بهزیستی فراتر از یک فعالیت سازمانی و کار و خدمات در این سازمان فرا جهادی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، حامد ملک زاده معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور در جلسه ای با حضور شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تحول به معنای واقعی در سازمان بهزیستی حس می شود، گفت: نوع فعالیت و کار در سازمان بهزیستی فراتر از یک فعالیت سازمانی است و سازمان بهزیستی و کارکنان آن کریمانه و با حساسیت به مشکلات ضعیف ترین قشر مردم  کریمانه برخورد می کند و می توان گفت فعالیت و خدمات در این سازمان فرا جهادی است.

وی با اشاره به نتیجه گرایی در کارها در دولت سیزدهم و در دفتر معاون اول رئیس جمهور گفت: هر آنچه در این کشور اراده شود قابل انجام است و ما توان انجام آن را داریم.

ملک زاده با اشاره به پیگیری موضوعاتی چون بودجه، قانون حمایت از حقوق معلولان، ظرفیت سازی اجتماعی در سازمان بهزیستی گفت: کارگروهی برای پیگیری سریع اجرایی کردن مسائل ایجاد شود.

معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس جمهور گفت: از مسئولیت اجتماعی دستگاه ها، سازمان ها، شرکت ها و منابع مالی در اختیار آن ها برای کمک به سازمان بهزیستی در بخش های مختلف می توان بهره برد.

تدوین طرح جامع"بالی برای پرواز" برای اوقات فراغت افراد دارای معلولیت

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت: از ابتدای استقرار دولت مردمی سیزدهم هم افزایی و همسویی استراتژیکی میان نهادها و مجموعه ها ایجاد شد و شاهد همراهی بخش های مختلف دولت هستیم.

وی با اشاره به استفاده از همه ظرفیتهای انقلاب اسلامی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب و در عرصه جدید، اتصال ما  با مردم و حلقه های میانی به خوبی مشخص کرده است.

قادری با اشاره به جامعه هدف گسترده و انجام بیش از ۱۶۰ فعالیت در سازمان بهزیستی و ماموریت های سنگین این سازمان گفت: به دنبال نظم جدیدی در ارائه خدمات با توجه به کثرت جامعه هدف سازمان بهزیستی هستیم تا بتوانیم خدمات مطلوب مورد نظر آن ها و خدمات برخط، بی منت و راهگشا را به ولی نعمتانمان ارائه کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوعاتی چون بودجه و تغییر ساختار اداره سازمان بهزیستی کشور در خصوص اوقات فراغت افراد دارای معلولیت گفت: اوقات فراغت یکی از اسباب اجتناب ناپذیر زندگی مردم به ویژه برای خانواده های دارای فرزند معلول است که طرح جامع با عنوان "بالی برای پرواز" مبتنی بر مطالعات تخصصی و حرفه ای برای اوقات فراغت افراد دارای معلولیت آماده است که با تامین بودجه به عنوان عنصر مهمی در توانمندسازی خانواده به عنوان اولین در غرب آسیا می تواند اجرا شود.

وی با اشاره به منابع محدود دولت گفت: ظرفیت سازی اجتماعی در سازمان بهزیستی برای خدمت رسانی به بیش از ۷.۵ میلیون جامعه هدف شکل گرفته است و بیش از ۸۰ نهاد و سازمان پای کار آماده اند. امروز در سازمان بهزیستی یک آرایش حرفه ای مبتنی بر اهداف دولت مردمی سیزدهم شکل گرفته است و التزام، شجاعت، مهارت، جریان انقلابی و وقت گذاری از ویژگی های این ساختار جدید است.

قادری با بیان اینکه برخی ماموریت ها به سازمان بهزیستی واگذار شده ولی سنخیتی با وظایف آن ندارد گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی اورژانسی است ولی بستری برای حمایت از کارکنان خود ندارد.

نقش بهسازی ساختار جدید بهزیستی در پیشبرد اهداف سازمانی 

سید محمد جواد حسینی سرپرست مرکز مشارکت های مردمی و توسعه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی در این نشست؛ ابلاغ ساختار سازمانی بهزیستی را به عنوان یکی از اساسی ترین فعالیت های بهزیستی عنوان کرد و افزود:با توجه به اینکه ساختار سازمانی قبلی تکافوی فعالیت های بهزیستی با بیش از ۱۶۰مأموریت سنگین را نداشت؛ و اتفاقات بزرگی در چارت جدید رقم خورد.

وی افزود: برای نمونه اورژانس اجتماعی در حد یک گروه بود که با توجه به اینکه  ۳۰۰ مرکز اورژانس اجتماعی در اقصی نقاط کشور با فعالیتی سنگین و تخصصی و به عنوان یک مجموعه بی نظیر در منطقه فعالیت دارند؛ تناسبی با موضوع کاری آنها نداشت و در ساختار جدید؛ اورژانس اجتماعی به عنوان یک مرکز معرفی شده است.

حسینی همچنین به حوزه توانمند سازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثریت جامعه هدف بهزیستی در دهک های پایین درآمدی قرار دارند، موضوع توانمند سازی مددجویان موضوعی جدی تلقی می شود و اشتغال و مسکن به عنوان دو رکن اصلی توانمند سازی و با تمرکز ویژه در یک مرکز تخصصی با عنوان مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمند سازی و با سه معاونت کارآفرینی و اشتغال، توانمند سازی و تأمین و توسعه مسکن پیگیری می شود.

وی صفر شدن پشت نوبتی ها، کسب رتبه برتر در موضوع اشتغال آفرینی در جشنواره شهید رجایی، تسریع در فرایند فرزندخواندگی، تلاش های مستمر در اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، برگزاری همایش در آغوش سیمرغ و... را از دیگر فعالیت های مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد.

در حاشیه این دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور از مرکز اورژانس اجتماعی، مجتمع شوق زندگی و شیرخوارگاه حضرت آمنه (س) بازدید کرد.

کد خبر 94343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد