توان یابان اردبیلی به مسابقات کشوری بازی های بومی و محلی راه یافتند

دومین جشنواره ورزش و بازی های بومی و محلی استان با شناخت نفرات برتر در رشته های مختلف ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت در بخش آقایان و بانوان به کار خود پایان داد.

مرحله انتخاب استانی این مسابقات که در رشته های دال پلان، هفت سنگ مهارتی، دوز فیزیکی، دوز روی میز، لی لی و مچ اندازی در سالن ورزشی شش هزار نفری رضازاده اردبیل با شرکت معلولین مناطق روستایی 10 شهرستان اردبیل، مشگین شهر، گرمی، خلخال، کوثر، بیله سوار، نمین، نیر، پارس آباد و سرعین برگزار گردید. و نفرات برتر هر رشته به مرحله مسابقات کشوری که در مهرماه و در استان مازندران برگزار خواهد شد، راه یافتند.

 این مسابقات با حضور بیش از 65نفر از معلولین جسمی حرکتی، ناشنوا و کم شنوا، نابینا و کم بینا و معلولین ذهنی به همت بهزیستی استان اردبیل و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان و نیز هیات ورزش روستایی، عشایری بازی های بومی محلی استان برگزار شد.

نفرات شرکت کننده در این مسابقات پس از گذراندن مرحله مقدماتی و شهرستانی آن که با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از معلولین مناطق روستایی در شهرستان های استان برگزار شده بود به مرحله استانی راه یافته بودند.

در پایان این مسابقات و با حضور مسئولان  بهزیستی استان، اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش روستایی، عشایری بازی های بومی محلی، شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی به تمامی معلولین عزیز شرکت کننده جوایزی اهدا گردید. همچنین حکم قهرمانی و جوایز نقدی به نفرات برتر نیز از جمله برنامه های پایانی این مسابقات بود.

نفرات برتر رشته های مختلف بشرح ذیل می باشد.

در بخش بانوان:

دال پلان خانم رعنا کریمی از شهرستان نمین

هفت سنگ مهارتی خانم زهرا جعفری از شهرستان نیر

دوز فیزیکی خانم مینا آقا یاری از شهرستان کوثر

کلاس کلاس یا لی لی خانم ژیلا جعفرپور از شهرستان مشگین سهر

مچ اندازی بانوان خانم رقیه مهرزاد اجیرلو از شهرستان گرمی

دوز فیزیکی روی میز خانم گلثوم فتاحی از شهرستان مشگین شهر

در بخش آقایان:

دال پلان آقای محمد اسدپور از شهرستان کوثر

هفت سنگ مهارتی آقای بهنام قادری از شهرستان بیله سوار

دوز فیزیکی آقای رضا مهری از شهرستان کوثر

کلاس کلاس یا لی لی آقای علی غریبی از شهرستان اردبیل

دوز فیزیکی روی میز آقای فرشاد آهنگری از شهرستان نمین

مچ اندازی آقای اکبر محبی از شهرستان اردبیل

کد خبر 117531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد