برگزاری جشن باشکوه آغاز سال تحصیلی فرزندان بهزیستی

به همت اداره کل بهزیستی، موسسه خیر اندیشان پارسا، اوقاف و امور خیریه جشن آغاز سال تحصیلی ویژه فرزندان تحت پوشش بهزیستی در محل سالن اجتماعات فرهنگ سرای بانوان و خانواده اردبیل برگزار شد.

در این آیین حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان گفت: سازمان بهزیستی  در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی  اقدامات مختلف و متعددی را انجام می دهد ازجمله اینکه ما در مرکز استان یک مرکز ساماندهی حمایتی آموزشی کودک و خانواده داریم که کودکان به اتفاق اولیای خود از خدمات این مراکز برخوردار هستند در کنار آن یک مرکز  نگهداری موقت شبانه روزی داریم که در صورت نیاز بچه ها بصورت موقت تا ساماندهی در آنجا نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۰۰ کودک شناسایی شده در سطح استان داریم که نسبت به سال قبل بدلیل تلاش همکاران عزیز در بحث های واحدهای مددکاری و مداخلات روانشناختی و همینطور اهتمام ویژه موسسه خیر اندیشان پارسا شاهد کاهش خوب و مثبت در این حیطه هستیم هرچند حضور یک کودک هم در خیابان برای ما ناراحت کننده می باشد.   لذا دغدغه سازمان و همه دستگاه های ذیربط این است که حضور همه این کودکان و تعداد آنها را به حداقل برسانیم

رضایی ادامه داد: در ارتباط با خدماتی که در سایر شهرستان ها ارجاع داده می شود باز با واحدهای مددکاری را در شهرستان های بزرگ استان داریم که در اینها هم کودکان کار و خیابانی شناسایی می شوند و سپس به تناسب نیاز های آنان به دستگاه های ذیربط ارجاع داده می شوند.

وی افزود: ما در سطح استان کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان را داریم که با نظارت و هماهنگی حوزه امور اجتماعی استانداری اردبیل و با عضویت ۱۲ دستگاه که به نوعی هر کدام از این دستگاه ها با مشکلات کودکان سر و کار دارند بصورت مرتب در حال تشکیل جلسه هستند.

این مسئول اظهار داشت: کودکانی که توسط نهادهای مربوطه و موسسه خیر اندیشان شناسایی می شوند برای این ها تشکیل پرونده شده و با احصاء نیازهای این افراد به دستگاه های ذیربط ارجاع داده می شوند خدماتی که این عزیزان دریافت می کنند شامل مساعدت های مالی، لوازم ضروری منزل، لوازم تحصیلی و نوشت افزار، خدمات مددکاری، روانشناسی و حقوقی هست که به این بچه ها و خانواده های آنان ارائه می شود.

 وی یادآورشد: موضوعی که حائز اهمیت هست اینکه از خانواده ها عاجزانه تقاضا داریم  از آسیب هایی که در سطح معابر فرزندانشان را تهدید می کنند جدی گرفته و کودکان خود را به سر خیابان ها ومعابر روانه نکنند  اگر چنانچه در رابطه با هزینه درمانی، تحصیلی و سایر موارد مشکلی دارند می توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی و دستگاه های حمایتی دیگر مشکل خودشان را بر طرف نمایند.

او بیان کرد: در همین خصوص از همشهریان عزیز درخواست داریم که اولاً از این کودکان خرید نکنند چرا که هر خرید از این کودکان باعث حضور بیشتر آنها در خیابان ها و معابر خواهد بود دوم اینکه می توانند کمک ها و مساعدت های خود را به موسسات خیریه مجوز دار تحویل دهند تا مستقیماً به دست این کودکان و خانواده های آنان برسد.

گفتنی است در پایان این جشن به تمامی کودکان حاضر با همکاری بهزیستی، موسسه خیر اندیشان پارسا، هلال احمر و اوقاف و امور خیریه پک های تحصیلی ا

کد خبر 117527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد