در رسانه / ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان غربی غربالگری تنبلی چشم شدند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر کودک در استان در یک سال گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروین محمدپوری در این زمینه افزود: از تیرماه سال گذشته تا تیرماه امسال، ۹۳ هزار و ۶۲۱ مورد غربالگری شنوایی نیز در استان انجام شده است.

وی، با اشاره به اجرای برنامه‌های آگاه سازی برای پیشگیری از اعتیاد ۱۰ میلیون و ۸۱ هزار نفر در استان از تیرماه پارسال تا تیرماه سال جاری اظهارکرد: در این مدت سه هزار و ۷۷۱ مورد از معتادین ماده ۱۶ در استان ساماندهی و پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، با اشاره به پذیرش ۸ هزار و ۸۵ نفر در مراکز اقامتی بازتوانی معتادان در یک سال گذشته اضافه کرد: دوهزار و ۶۱۴ نفر از معتادان نیز در مراکز سرپایی درمان اعتیاد پذیرش شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام تلاش این نهاد در استان، رفع مهمترین مشکل مددجویان و خانه‌دار کردن آنهاست، گفت: ۱۱۹ واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته دولت امسال در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: این واحدها در ۱۲ شهرستان استان از جمله بوکان، اشنوی، ارومیه، خوی، میاندوآب و سلماس به بهره برداری رسیدند.

وی گفت: برای احداث این واحدهای مسکونی ۴۷۰ میلیارد ریال از سوی بهزیستی آذربایجان‌غربی مشارکت صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: احداث مسکن مددجویان در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با بنیاد مستضعفان اجرایی می‌شود، محقق شده و برای این امر یک میلیارد ریال در شهرها و ۷۵۰ میلیون ریال در روستاها اعتبار پرداخت شده که برای دومعلولی‌ها این ارقام دو برابر است.

کد خبر 116420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد