نشست علمی تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی با حضور مدیر کل بهزیستی در دزفول برگزار شد

صبح امروز ۶ شهریورماه به مناسبت هفته دولت و روز اورژانس اجتماعی ،نشست علمی تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی سراسر استان خوزستان با حضور مدیر کل ،سرپرست معاونت امور اجتماعی و کارشناسان دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی خوزستان و رئیس و مسئولان بهزیستی دزفول در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی استان در این نشست ضمن تبریک روز اورژانس اجتماعی و هفته دولت و تشکر از زحمات مسئولان و کارشناسان اورژانس اجتماعی گفت: کارشناسان خبره اورژانس اجتماعی  سربازان خط مقدم ساماندهی آسیب ها ی اجتماعی هستند.

کریمیان  افزود: کارشناسان  و مددکاران اورژانس اجتماعی نقش و جایگاه ویژه و بالایی در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی دارند و باید با برنامه ریزی  لازم نسبت به مداخله بهنگام و شناسایی کودکان کار و خیابانی و پیگیری مشکلاتشان  تا رسیدن  به نتیجه مطلوب  اقدام  و ساماندهی این کودکان  را  در دستور کار ویژه قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان اورژانس اجتماعی دزفول را یکی از بهترین اورژانس های اجتماعی در خوزستان دانست و گفت: این اورژانس در سال جاری ۹۰۰ مورد مداخله اجتماعی انجام داده که بیشترین این موارد، اختلافات خانوادگی بوده است.

وی بیان کرد : تعداد کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی در خوزستان حدود ۱۱۵ نفر است که تبدیل وضعیت این نیروها و کمک به تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی در این استان با توجه به آسیب های اجتماعی موجود ضرورت دارد.

کریمیان با اشاره به این که ۲۴ خودرو اورژانس اجتماعی در خوزستان فعال است ادامه داد: برنامه اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب چهار فعالیت خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تیم گشت سیار، مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی - اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی با استفاده از تیم تخصصی شامل روانشناس و مددکار اجتماعی است.

وی افزود: تیمهای اورژانس اجتماعی در حال حاضر در ۲۱ شهرستان اهواز، آبادان، امیدیه ، ایذه، اندیمشک، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، باوی، حمیدیه، خرمشهر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، دزفول، مسجدسلیمان، گتوند، باغملک، ماهشهر، شوش و شوشتر در حال ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی به شهروندان هستند.

کد خبر 116007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد