دادستان خوزستان از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بازدید کرد

صبح امروز ۳۱ شهریور، به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) ،دادستان و معاون دادستان خوزستان به اتفاق مدیر کل و معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان و مدیر بهزیستی اهواز از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در اهواز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان،امیر خلفیان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان ضمن حضور در جمع صمیمی کودکان و اهدای کیف و لوازم تحریر به آنها به مناسبت آغاز سال تحصیلی، از نزدیک مشکلات و نیازهای مرکز را بررسی کرد.

خلفیان بیان کرد: یکی از وظایف دادستان به عنوان مدعی العموم جامعه، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است و کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست بدلیل شرایط نامناسب خانوادگی درمعرض آسیب هستند.

وی افزود : از جمله وظایف دادستان نظارت بر مراکز پرورش و تربیت ونگهداری کودکان و نوجوانان است و می بایست مکانی برای این کودکان فراهم نماییم که بتوانیم پرورش فکری،معنوی،جسمی،روانی و تحصیلی ایشان را رصد کنیم و در یک مکان امن و آرام بتوانند بخوبی رشد پیدا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان بیان کرد: از جمله برنامه هایی که بنده به عنوان دادستان مرکز استان در مدت زمان فعالیت خود داشته ام مراجعه به اینگونه مراکز و دیدار و گفتگو با مسئولین مربوطه و پیگیری مشکلات و معضلات پیش رو بوده تا بتوانیم با ارائه راهکارهای قانونی این مشکلات و معضلات را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: در راستای این وظیفه قانونی و انسانی ،در استان ۱۲ مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بد سرپرست و بی سرپرست توسط خیرین وبخش خصوصی و یک شیر خوارگاه دولتی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند.

دادستان در پایان ضمن تشکر از خدمات ارائه شده به کودکان بیان کرد: نیازها و مشکلات مرکز و کودکان پیگیری و در آینده نزدیک بر طرف خواهند شد.

مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی استان خوزستان نیز ضمن تشکر از حضور دادستان و همکاری خوب مجموعه دادگستری بیان کرد: بهزیستی در این مرکز با ظرفیت ۲۰ کودک ۷ تا۱۲ سال ،بر اساس وظایف و مسئولیتهای قانونی، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست را از زمان جذب و شناسایی به صورت موقت یا دائم با حکم قضایی و با هدف توانمند سازی و فراهم نمودن زمینه انتقال به خانواده و یا جامعه و یا خانواده جایگزین مورد پرورش و مراقبت قرار می دهد.

کریمیان افزود:تمام تلاش مجموعه بهزیستی وخیرین این است که این فرزندان به بهترین شکل ممکن پرورش پیداکنند وافراد مفیدی برای جامعه اسلامیمان باشند.

کد خبر 117566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد