بازدید مدیرکل بهزیستی خوزستان از مرکز  روزانه توانبخشی_آموزشی اختلالات شنوایی

در سومین روز از هفته ناشنوایان و به منظور قدردانی از خدمات مدیریت و پرسنل مرکز غیردولتی روزانه توانبخشی_آموزشی ویژه اختلالات شنوایی تبسم اهواز، مدیر کل بهزیستی خوزستان، به همراه معاون توانبخشی بهزیستی استان و مدیر بهزیستی شهرستان اهواز از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان ضمن تبریک هفته ناشنوایان و قدردانی از کارکنان مرکز، گفت: مرکز غیردولتی روزانه توانبخشی_آموزشی ویژه اختلالات شنوایی کلیه خدمات مورد نیاز کودکان با اختلال شنوایی نظیر گفتاردرمانی، تربیت شنیداری، موسیقی درمانی، مشاوره، موسیقی درمانی و... را با دریافت یارانه از سازمان بهزیستی به صورت رایگان به خانواده ها ارائه می کند.

وی با اشاره به اینکه تعامل مشترک مراکز غیردولتی روزانه توانبخشی_آموزشی ویژه اختلالات شنوایی با مرکز کاشت حلزون استان، یکی از  الگوها و نمونه های موفق همکاری در سطح کشور است افزود: در واقع این مراکز با فراهم کردن تمام امکانات مورد نیاز برای کودکان زیر ۱۵ سال در یک مکان، نقشی ارزنده در راه شنیدن، گفتن و نیز آینده کودکان دارند.

کریمیان ادامه داد: در حال حاضر  5 مرکز غیردولتی روزانه توانبخشی_آموزشی ویژه اختلالات شنوایی با ظرفیت 230 نفر  به توانخواهان در شهرستان های آبادان، دزفول، اهواز(2مرکز) و شوش خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می کنند.

حسین باقری پور مسئول فنی مرکز تبسم نیز ضمن اشاره به برخی از خدمات ارائه در این مرکز بیان داشت: مرکز تبسم از سال ۹۱ تاکنون، با ظرفیت ۵۰ نفر و با وجود ۹ نیروی متخصص در زمینه های روانشناسی، هنری_ورزشی، تربیت شنیداری و گفتار درمانی به صورت روزانه به ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی فوق تخصصی به کودکان و خانواده های ایشان می پردازد.

وی با اشاره به اینکه سن پذیرش کودکان در این مرکز از زمان شیرخوارگی تا ۱۵ سالگی است اظهار داشت: به خانواده ها اکیدا توصیه می شود که زمان طلایی ارائه خدمات گفتاری و تربیت شنیداری به کودکان دارای اختلالت شنوایی که از سن زیر یک سال آغاز می شود را جدی قلمداد کرده و نسبت به آموزش توانبخشی والد و کودک اقدام کنند. 

 در حاشیه این بازدید، مدیرکل بهزیستی خوزستان  ضمن حضور در کلاس های  مادر و کودک این مرکز و پایش و بررسی نحوه ارائه خدمات تخصصی به کودکان و خانواده ها، با ایشان  گفتگو کرده و در پایان از مادران دارای فرزند با اختلال شنوایی با اهدای لوح، تقدیر شد. 

گفتنی است در ادامه برنامه های هفته ناشنوایان مدیرکل بهزیستی خوزستان و هیات همراه با حضور در منزل تعدادی از خانواده های دارای فرزند ناشنوا و کم شنوا، از نزدیک در جریان دغدغه ها و چالش های ایشان قرار گرفتند.

کد خبر 117925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد