مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد رتبه بندی می شوند

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد شامل یک مرکز زنان و ۱۱ مرکز مردان در راستای ارائه خدمات اقامتی بهبود و بازتوانی رتبه بندی می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی در دوره آموزشی رتبه بندی مراکز اقامتی ،بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر که با حضور کارشناسان دفاتر اعتیاد، مراکز غیر دولتی، بازرسی و حراست  بهزیستی استان زنجان برگزار شد، افزود: شاخص های رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بر اساس ۶ محور ، مجوزهای قانونی و بخشنامه ها، فضای فیزیکی، تجهیزات،  عملکرد، شاخص های ویژه ارتقایی و رضایت مراجعین تعیین گردیده است و مراکز بر اساس رتبه بندی مذکور  در سه رتبه ۲،۱و۳ قرار خواهند گرفت.

وی هدف از رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی را ارائه نمای کلی از وضعیت مراکز اقامتی و ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی کامل و جامع از کیفیت فعالیت مراکز اقامتی و همچنین اطمینان از رعایت استانداردهای ارایه خدمات و ارتقاء کیفیت در این مراکز عنوان نمود.

آقاخانی شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز، تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، ایجاد انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و منزلت مددجویان را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی فعالیت های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر در مراکز و خدمات دهی به آنها  کنترل وبررسی می شود و  و مراکز متخلف برابرنظر کمیسیون ماده ۲۶ تذکر دریافت کرده و درصورت عدم اصلاح اخطار و تعطیل می شوند.

کد خبر 110634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد