بهزیستی نزدیک به ۲هزار مداخله در بحران  را ثبت کرد 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه  مداخله به هنگام اورژانس اجتماعی بهزیستی کاهش آسیب اجتماعی را به دنبال دارد،گفت: در سال گذشته ۴ هزار ۴۶۹ تماس مرتبط با خط (۱۲۳) اورژانس اجتماعی برقرار شده و یک هزار و ۹۰۰ مداخله نیز توسط کارشناسان خدمات سیار این مرکز صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  مریم کرمی تشریح کرد: در سال گذشته یک هزارو ۳۴۱ فرد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در مراکز مداخله در بحران استان پذیرش شده واز خدمات تخصصی این مراکز شامل خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی بهره گرفته اند. 

وی ارائه خدمات مددکاری و مشاوره سرپایی به زنان و کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را از جمله اقدامات انجام شده در اورژانس اجتماعی برشمرد و گفت: ارائه خدمات نگهداری به زنان و کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی، استقرار و آگاه سازی در مناطق حاشیه و آسیب خیز به منظور شناسایی و پیشگیری از آسیب اجتماعی، حضور در مدارس و معرفی برنامه های اورژانس اجتماعی و افزایش ضریب نفوذ خدمات از دیگر اقدامات این مرکز در کاهش آسیب اجتماعی است.

کرمی بیان کرد: اقدامات موثر و مفیدی در راستای حمایت های روانی واجتماعی از کودکان، زنان و دختران  در معرض آسیب های اجتماعی چون خدمات آموزشی و آگاه سازی در زمینه شناخت مظاهر آسیب های اجتماعی و عواقب ابتلا به آن، ایجاد زمینه های آموزش فنی و حرفه ای و یا تامین هزینه های مربوطه در خصوص خدمت گیرندگان خانه های تلاش و سلامت و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده صورت می گیرد.

کد خبر 110531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد