جمع بندی سفر یکروزه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان ایلام

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح چهارشنبه 30خردادماه وارد این استان شد و مورد استقبال مدیر کل و مسئولان بهزیستی ایلام قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، سفر "علی محمد قادری" به منظور دیدار صمیمی با مردم مناطق کم برخوردار ۲شهرستان چوار و ایوان این استان در قالب ادامه اجرای طرح نشست صمیمی معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور با جامعه هدف ۵۰۰ محله کم برخوردار کشور با محور پویش "چله خدمت" به یاد شهید جمهور انجام شد.

در این راستا و همزمان با این سفر و به منظور بررسی درخواستهای جامعه هدف، میز ارتباطات مردمی در سایر شهرستانهای استان نیز برگزار و درخواستهای مردمی از معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور جمع بندی شد.

وی پیش از عزیمت به شهرستانهای چوار و ایوان با خانواده 3معلولی و همکار دارای معلولیت فرزند شهید شاغل در بهزیستی ایلام و  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار" در این دیدار اظهار کرد: بهزیستی باید از ظرفیت خیرین جامعه برای کمک به بهبود وضعیت زندگی مددجویان بهره گیری کند.

وی افزود: مردم جامعه باید بیشتر با طیف گسترده مددجویان بهزیستی آشنا شوند و خیرین همچون کمیته امداد برای کمک به زندگی جامعه هدف بهزیستی ورود کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار به تقویت زیرساخت های خدماتی بهزیستی به مددجویان این سازمان تاکید و بیان کرد: بهزیستی طیف گسترده ای از مددجویان از جمله معلولان را حمایت می کند و باید جامعه به ویژه افراد خیر با شرایط زندگی آنها بیشتر آشنا شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این دیدار عنوان کرد: در استانی هستیم که مرزنشین هستند و همراهی مردمش با زائران اباعبدالله(ع ) نشان می دهد علی رغم اینکه ایلام استان کم برخورداری است اما پرافتخار بوده و هرچه ما خدمت با کیفیت به مردم شریف این استان ارایه دهیم بازهم کوتاهی کرده ایم.

"علی محمد قادری" گفت: سفر امروز به ایلام در جهت گرامیداشت راه شهید جمهور و با نگاه فضای سفرهای مردمی رئیس جمهور فقید بوده که بسیار با ارزش بود، ما هم در این سفر آمدیم که موضوع تکافل اجتماعی را ادامه، تکرار و پیگیری کنیم.

قادری ادامه داد: ما وظیفه داریم به سمت مردم برویم و نباید این رویکرد حاکم باشد که مردم نیازهای خود را به سمت ادارات ببرند، بلکه باید همواره پیشگام باشیم، امروز آمدیم که موضوع ظرفیت سازی اجتماعی را پیگیری کنیم که هم وزیر کشور انرا به استانداران ابلاغ و هم معاون اول وقت دولت آنرا به همه ارکان هیات دولت ابلاغ کرده و همه سازمان‌ها و دستگاه ها از جمله بهزیستی وظیفه دارند کار مردم را انجام و پیگیری کنند.

وی در حاشیه این دیدار و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا مرکز ایلام انجام داد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این گفتگو با اشاره به ساخت اندام مصنوعی با الیاف کربن، گفت: یک توافق سه جانبه برای افراد دارای شرایط خاص جسمی، به منظور اخذ تسهیلات توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه خدمات از سوی بیمه سلامت و سازمان بهزیستی انجام شده است.

قادری اظهار کرد: این سازمان علاوه بر غربالگری شنوایی و بینایی کودکان، با استفاده از دانش نوین شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه معلولان اقدام کرده است.

وی افزود: یک پلتفرم (سکوی جدید) به نام ظرفیت‌سازی اجتماعی در دولت سیزدهم شکل گرفت که در قالب آن دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای گره‌گشایی مشکلات مردم به صورت مستقیم اقدام می‌کنند.

قادری اضافه کرد: در برخی اماکن عمومی نظیر مساجد میزهای خدمت هوشمند برای خدمات‌رسانی و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و جامعه هدف بهزیستی دایر می‌شود که در قالب این میز خدمت هوشمند با ارائه کد ملی توسط مراجعه کننده، نتیجه پیگیری درخواست و انجام خدمت مورد نظر با پیامک به فرد ارسال می‌شود.

وی همچنین با خانواده سه معلولی و همکار دارای معلولیت فرزند شهید ایلام دیدار و گفتگو کرد.

"علی محمد قادری" در این دیدار که با همراهی مدیر کل و جمعی از مسئولان بهزیستی انجام گرفت، ضمن گفتگو با سرپرست خانواده دارای سه عضو معلول در جریان روند خدمات دهی بهزیستی به آنها و مشکلاتشان قرار گرفت.

قادری همچنین با حضور در منزل "نوریه محمدی" از افراد دارای معلولیت و از فرزندان معظم شهدا و شاغل در اداره بهزیستی شهرستان ایلام، با وی دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور سپس به شهرستان چوار عزیمت و پیش از دیدار مردمی، با حجت الاسلام والمسلمین "میهن پرست" امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با همراهی "الیاسی" مدیر کل و ریاست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت رفاه در استان و مدیر کل و مسئولان بهزیستی انجام شد، مسئولان پیرامون خدمات دهی به جامعه هدف بهزیستی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

احداث مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان، ارتقا چارت سازمانی، نوسازی و تجهیز اداره بهزیستی شهرستان چوار و ... از جمله مطالبی بود که از سوی امام جمعه چوار در این دیدار مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

قادری  پس از این دیدار با حضور در مسجد سیدالشهدا(ع) این شهرستان دیدار صمیمی اش را با جامعه هدف آغاز و درخواستهای مراجعان در زمینه های مختلف را مورد بررسی و دستور قرار داد.

ملاقات مردمی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در چوار با همراهی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیر کل و مسئولان بهزیستی ایلام برگزار شد.

دیدار صمیمی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با جامعه هدف شهرستان ایوان نیز در حسینیه شهدای رشیدی ایوان برگزار که وی ضمن گفتگو با جامعه هدف، درخواستهای انها در زمینه های مختلف را مورد بررسی و دستور قرار داد.

ملاقات مردمی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ایوان با همراهی فرماندار، روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر، کمیته امداد، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی و شبکه بهداشت شهرستان ایوان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مدیر کل و مسئولان بهزیستی ایلام برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آخرین برنامه سفرش به ایلام با فرماندار شهرستان ایوان دیدار و گفتگو کرد.

وی در بدو ورود به فرمانداری ایوان به شهدای خدمت ادای احترام و با قرائت فاتحه یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت.

در این سفر در مجموع ۹۱۰ درخواست مردمی جامعه هدف از رئیس سازمان بهزیستی کشور جمع آوری و مورد دستور قرار گرفت.

مجموع این دیدارها بیانگر اهتمام دولت خدمتگزار به افزایش پوشش خدمات دهی جامعه هدف به یاد شهید جمهور بوده که به عنوان یکی از گام های بلند بهزیستی در مسیر خدمت به یاد شهید جمهور برداشته شد.

کد خبر 110476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد