در رسانه| عملکرد زنجان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به میزان ۱۰۸ درصد شد

ایسنا/زنجان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اشتغال ایجاد شده در زنجان به دو صورت میدانی و تلفنی راستی‌آزمایی و صحت سنجی شده است.

طیب جعفری در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد: ‌در سال جاری تکلیف شده است ۴۰ درصد از سهم اشتغالزایی استان به فارغ‌التحصیلان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به میزان ۱۰۸ درصد شد که در این زمینه در ردیف استان‌های برتر قرار گرفتیم.

جعفری افزود: سال گذشته تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی با کمک دستگاه های اجرایی دولتی بود که با همراهی تمامی دستگاه های دولتی استان اطلاعات بیش از ۱۶ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

وی گفت: برای سال جاری سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است که سهم شهرستان ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

در ادامه نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اشتتغال معلولان باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: در این مسیر باید به یک نکته اشاره کرد و آن که فردی که در سن بالا دچار معلولیت می‌شود نیز نیاز به کار دارد.

منصور علیمردانی افزود: در کنار آن سوال این است برای افرادی که دارای معافیت پزشکی هستند محدودیت استخدام وجود دارد که باید برای این افراد نیز در مباحث مرتبط به اشتغال چاره‌ای اندیشید.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان، گفت: این اقدام باعث جذب تهدادی از افراد معلول در دستنگاه‌های دولتی می‌شود که عقب‌ماندگی‌ها در این بخش را بهبود می‌دهد.

روح‌اله خدابنده‌لو افزود: در این آزمون بیش از ۴۳۰۰ نفر از معلولان در سراسر کشور برای استخدام در ۷۵ رده شغلی تعریف شده حضور داشتند که سهم استان زنجان جذب ۷۵ نفر در ادارات بود.

وی همچنین به حمایت از کارفرمایانی که اقدام به استخدام افراد تحت پوشش بهزیستی می‌کنند نیز اشاره کرد و گفت: با این اقدام و پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایت بیمه‌ای امیدواریم بخش اعظمی از معلولان در بخش‌های مختلف به‌کار گرفته شوند.

کد خبر 110230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد