در رسانه | پرداخت مستمری ماهانه به ۴۸٠۸ زن سرپرست خانوار در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴ هزار و ۸٠۸ زن سرپرست خانواده، تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از خدمات مستمری بهره‌مند می‌شوند.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های مهم سازمان بهزیستی حمایت از بانوان سرپرست خانوار است، لذا ارائه خدمات حمایتی از بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها، همچنین دختران خودسرپرست صورت می‌گیرد. وی افزود: هدف اصلی این فعالیت تسهیل و تسریع فرآیند توانمندسازی خانواده‌ها است و این امر فقط به حمایت‌های مالی محدود نمی‌شود. مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی بانوان سرپرست خانوار از جمله خدمات دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی قزوین می‌باشد که این فعالیت باعث ایجاد احساس امنیت در بانوی سرپرست خانوار شده و درزمان بازنشستگی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی بیش از ۱۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار از خدمات بیمه تامین اجتماعی

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۶۹ زن سرپرست خانوار شهری و ۳۸۴ زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.دهباشی‌پور در خصوص پرداخت مستمری و افزایش یارانه و معیشت به بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد: ۴ هزار و ۸٠۸ خانوار زن سرپرست، تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از خدمات مستمری بهره‌مند می‌شوند.وی در ادامه گفت: این بانوان به دلایلی از جمله فوت سرپرست خانوار، ازکار افتادگی زوج، طلاق، دختران سرپرست خانوار و خودسرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند.

پرداخت مستمری به ۵۵۶ خانوار دارای فرزند چندقلو در سطح استان

این مسوول با اشاره به پرداخت کمک هزینه به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو گفت: هم اکنون به ۵۲۹ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۲۵ خانوده سه قلو و ۲ خانوده ۴ قلویی مستمری پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: به منظور ارتقاء کیفیت زندگی، ظرفیت سازی و ارتقاء خودباوری، همچنین کاهش وابستگی بانوان به حمایت‌ها و افزایش خود اتکایی با تشکیل گروه، افزایش سطح آموزش و مهارت‌ها به بانوان و دختران خود سرپرست و خانوده‌های آنها ارائه می‌شود.دهباشی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ گروه در سطح استان در حال فعالیت بوده و ۴۷ زن سرپرست خانوار در گروه‌های همیار استان در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته بندی مواد غذایی، خدمات نظافتی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه، سفالگری، تولید فرش و قالیچه فعالیت می‌کنند و خوشبختانه در راستای توانمندسازی طی سال گذشته ۶ گروه توانمند و از چرخه حمایتی خارج شدند.وی در پایان گفت: همچنین حمایت از بانوان سرپرست خانوار و فرزندانشان در قالب ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب حمایت‌های مادی و معنوی صورت می‌گیرد.
کد خبر 109639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد