پرداخت مستمری به ۵۵۶ خانوار دارای فرزند چندقلو در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین، گفت: هم اکنون به ۵۲۹ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۲۵ خانوده سه قلو و ۲ خانوده ۴ قلویی مستمری پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علی دهباشی‌پور، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های مهم سازمان بهزیستی حمایت از بانوان سرپرست خانوار است، لذا ارائه خدمات حمایتی از بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها، همچنین دختران خودسرپرست صورت می‌گیرد. 

وی افزود: هدف اصلی این فعالیت تسهیل و تسریع فرآیند توانمندسازی خانواده‌ها است و این امر فقط به حمایت‌های مالی محدود نمی‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین، تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی بانوان سرپرست خانوار از جمله خدمات دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی قزوین است که این فعالیت باعث ایجاد احساس امنیت در بانوی سرپرست خانوار شده و در زمان بازنشستگی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۶۹ زن سرپرست خانوار شهری و ۳۸۴ زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

دهباشی‌پور در خصوص پرداخت مستمری و افزایش یارانه و معیشت به بانوان سرپرست خانوار، عنوان کرد: ۴ هزار و ۸۰۸ خانوار زن سرپرست، تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از خدمات مستمری بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: این بانوان به دلایلی از جمله فوت سرپرست خانوار، از کار افتادگی زوج، طلاق، دختران سرپرست خانوار و خودسرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به پرداخت کمک هزینه به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو، بیان کرد: هم اکنون به ۵۲۹ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۲۵ خانوده سه قلو و ۲ خانوده ۴ قلویی مستمری پرداخت می‌شود. 

وی ادامه داد: به منظور ارتقای کیفیت زندگی، ظرفیت‌سازی و ارتقای خودباوری، همچنین کاهش وابستگی بانوان به حمایت‌ها و افزایش خود اتکایی با تشکیل گروه، افزایش سطح آموزش و مهارت‌ها به بانوان و دختران خود سرپرست و خانوده‌های آنها ارائه می‌شود.

دهباشی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ گروه در سطح استان در حال فعالیت بوده و ۴۷ زن سرپرست خانوار در گروه‌های همیار استان در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته بندی مواد غذایی، خدمات نظافتی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه، سفالگری، تولید فرش و قالیچه فعالیت می‌کنند و خوشبختانه در راستای توانمندسازی طی سال گذشته ۶ گروه توانمند و از چرخه حمایتی خارج شدند.

وی در پایان، گفت: همچنین حمایت از بانوان سرپرست خانوار و فرزندانشان در قالب ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب حمایت‌های مادی و معنوی صورت می‌گیرد.

کد خبر 109637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد