در رسانه| حمایت حقوقی از معلولین پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

همچنین اداره آموزش و پرورش استثنایی که زبر مجموعه اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد به جای حمایت از معلولین، مقابل آنها قرار گرفته است.

مدیر کل  بهزیستی استان زنجان ، ما حتما حقوق معلولان را از آموزش و پرورش مطالبه خواهیم کرد.

همانطور که در رسانه ها آمده است ، اداره کل آموزش و پرورش مجددا علی رغم اعمال سهمیه سه درصدی برای معلولان در دفترچه استخدامی خود و مهیا کردن شرایط شرکت در آزمون ، نسبت به استخدام این افراد ممانعت نموده و در کمیسیون پزشکی آنان را تایید نکرده اند.

همچنین اداره آموزش و پرورش استثنایی که زبر مجموعه اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد به جای حمایت از معلولین ، مقابل  آنها قرار گرفته است.

در همین راستا مدیرکل محترم بهزیستی استان زنجان دکتر خدابنده لو خواستار احقاق حق این عزیزان بوده و جلسه‌ای در این خصوص ترتیب دادند تا پای صحبت این عزیزان بنشینند.

جلسه صبح روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه در دفتر ریاست محترم بهزیستی استان زنجان برگزار گردید.

این جلسه با حضور  دکتر خدابنده لو مدیرکل بهزیستی استان زنجان ،دکتر رجبی معاون بهزیستی استان ، نمایندگان پذیرفته شده آزمون معصومه خداکرم و محمدی و جلیل نصیری مقدم مدیر مسئول پایگاه خبری امید روشندلان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه  دکتر خدابنده لو خواستار شنیدن صحبت‌ها و سوالات اعضا شدند.

مدیر مسئول نشریه امید ضمن تشکر از دکتر خدابنده لو جهت تشکیل این جلسه ، به مشکلات معلولان در آزمون های استخدامی اشاره نموده و متذکر شدند که با وجود سهمیه ۳ درصدی معلولان در دفترچه استخدامی سازمان آموزش و پرورش ، آنان را به دلیل معلولیت ( مانند نابینا و کم بینا )  از استخدام منع می‌کنند .

خداکرم در صحبت‌ های خود به کوتاهی سازمان بهزیستی در حمایت از معلولین پرداختند و سخنان خود را اینگونه ادامه دادند که سازمان آموزش و پرورش خیلی راحت افراد را فریب می‌دهد، زیرا قرار بر این شد که برای معلولان دیگر کمیسیون پزشکی تشکیل نشود اما این گفته هرگز اجرایی نشد.

وی همچنین به دیگر همنوعان خود که علی رغم داشتن استعداد فراوان به دلیل نداشتن حامی و پشتوانه دیگر تمایل به شرکت در این آزمون را ندارند اشاره کردند.

همچنین محمدی نیز گفتند: من نیز به دلیل داشتن مشکل بینایی ولی خفیف باز هم از پذیرش ممانعت شده ام.

دکتر خدابنده لو با شنیدن صحبت‌های اعضا ،سخنان خود را با گفتن اینکه ما از شما حمایت خواهیم کرد آغاز کردند.

بعد در همین چهارچوب به آزمون استخدامی ویژه معلولان اشاره نمودند که این آزمون برای اولین بار برگزار می‌شود

در این آزمون از هر سه نفر یک نفر قابلیت پذیرش دارد و قطعاً پذیرفته می‌شوند و دیگر مقایسه‌ای با افراد عادی صورت نخواهد گرفت.

همچنین ایشان به سوال یکی از افراد که آیا در این آزمون نیز سازمان آموزش و پرورش حضور دارد؟  گفتند بله ولی معلولین با افراد عادی مقایسه نمی شوند.

همچنین ادامه دادند دغدغه ما توانمندسازی معلولین و خواستار نظام ایجاد شغل برای معلولان می‌باشد و امیدواریم دولت آینده نیز این مسیر را ادامه دهد.

اگر این افراد صاحب شغل شوند نشاط آنها افزایش یافته ، اعتماد به نفس پیدا کرده و می‌توانند برای جامعه مولد و برای دیگران سودمند باشند.

در ادامه جلسه ایشان به سوال مدیر مسئول نشریه امید که رسیدگی به حقوق این افراد به چه منوال است؟

گفتند : رجبی معاون توانبخشی این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا به نتیجه برسیم.

در آخر جلسه دکتر خدابنده لو به این موضوع که چرا سازمان آموزش و پرورش توقع ایجاد کرده، شرایط ثبت نام را مهیا نموده ولی از پذیرش معلولین امتناع می‌کنند از این سازمان گلایه کردند.

و یکی از نمایندگان نیز اعمال سازمان آموزش و پرورش را غیرقانونی دانستند.

خدابنده لو دوباره تاکید کردند که ما تلاش خود را در این خصوص انجام خواهیم کرد.

کد خبر 109522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد