خدمات مشاوره دولتی بهزیستی در هفته ازدواج رایگان است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خدمات مشاوره و روانشناختی دولتی بهزیستی در هفته ازدواج ۱۹ لغایت ۲۵ خرداد رایگان است، گفت: بهزیستی، زوج‌های که در پرداخت هزینه جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشکل دارند را پشتیبانی می‌کند تا بتوانند در هفته ازدواج از خدمات مشاوره و روانشناختی و مشاوره پیش از ازدواج در مراکز مشاوره  دولتی این سازمان به صورت رایگان  بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع ) و حضرت فاطمه( س ) و هفته ازدواج ۱۹ لغایت ۲۵ خرداد اظهار کرد: مشاوره ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کند تا با شناخت عمیق‌تر خود وطرف مقابل، برای ورود به زندگی مشترک آماده‌تر شده و احتمال موفقیت ازدواجشان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳هزار نفر از مخاطبین در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال مهارتهای آموزشی پیش از ازدواج را فرا گرفتند، گفت: مشاوره ازدواج و یا مشاوره قبل از ازدواج و آموزش های پیش از ازدواج فرآیندی است که امروزه بسیاری از زوج‌ها پیش از آغاز زندگی  آن را طی می‌کنند.

خدابنده لو تصریح کرد: این برنامه در سال گذشته توسط مدرسین و آموزشگران مجرب و آموزش دیده در مدارس، دانشگاه ها ، مساجد، محلات و  مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی)،و... جهت مخاطبین اصلی و گروه هدف برنامه به صورت رایگان اجرا شد و در سال جاری نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی به کتاب آموزشی ۱۲ ساعت تا ازدواج باشکوه که به همت معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهیه و در اختیار سایر استان ها قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: این کتاب در دو بخش نظری و کاربردی با هدف آشنایی مدرسان با سیر تحولی خانواده در ایران و جهان و ارائه راهنمای عملی برای اجرای موفقیت آمیز برنامه آموزش ازدواج و پیشگیری از جدایی و تحکیم روابط زوجی نگارش شده است.

کد خبر 109804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد