شاهرود | ۱۲ مرکز توانبخشی در شهرستان فعالیت دارند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت:در حال حاضر ۱۲ مرکز غیردولتی توانبخشی شبانه روزی،روزانه،خدمات در منزل و مراقبت در منزل در شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛حسن غربا تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات توانبخشی ۳ مرکز شبانه روزی و ۹ مرکز روزانه در شهرستان فعالیت دارند.

وی درادامه اظهار داشت:مراکز نگهداری بیماران روان اعصاب و روان قائم،نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال سمیه و مرکز نگهداری سالمندان ثامن الائمه سه مرکز توانبخشی،شبانه روزی شهرستان هستند که در حال حاضر ۲۱۶ توانخواه در این مراکز نگهداری می شوند.

غربا ادامه داد:این مراکز بابت ارائه خدمات شبانه روزی به توانخواهان،جمعا مبلغ ۸۸۵ میلیون تومان یارانه از بهزیستی دریافت می کنند. رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود هدف از فعالیت مراکز روزانه توانبخشی را ایجاد موقعیت ها،آموزش استقلال فردی، مهارت‌های زندگی و حرفه آموزی را عنوان کرده و گفت:۳۷۵ توانخواه با مراجعه به این مرکز این آموزش ها را فرا می گیرند و سازمان بهزیستی ماهیانه مبلغ ۶۱۹ میلیون تومان یارانه به این مراکز پرداخت می نماید.

وی در ادامه اظهار داشت:بابت اجرای خدمات در منزل برای ۵۷ توانخواه مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان یارانه به مراکز مجری طرح و بابت طرح مراقبت در منزل به تعداد ۱۲۲ مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان ماهیانه پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در انتها خواستار نگاه ویژه خیرین به مراکز بهزیستی شد و گفت:اگرچه دولت خدماتی خوبی به جامعه هدف بهزیستی می دهد ولی کمک‌های افراد خیر در ارائه خدمات مطلوب تر به این افراد تاثیرگذار است.

کد خبر 109339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد