بویین میاندشت| نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان

اولین جلسه شورای سالمندان با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسکندری امام جمعه شهرستان، بخشداران بخش مرکزی و کرچمبو، حسن خلیلی رئیس اداره بهزیستی و مسئولین شهرستانی در سالن جلسات سردار شهید جنگروی فرمانداری برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی، امام جمعه شهرستان با اشاره به جایگاه سالمندان در قرآن کریم و احادیث، رعایت حقوق سالمندان و سالخوردگان را واجب و ضروری دانست.

 اسکندری با اشاره به فرهنگ سازی برای تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده گفت: با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندی و تمایل خانواده‌ها به تک فرزندی و کاهش میزان باروری، برخی از خانواده‌ها قادر به نگهداری سالمندان در منزل نمی‌باشند لذا راه اندازی مرکز نگهداری در شهرستان لازم می‌باشد.

مهدی فرهادی بخشدار مرکزی با تاکید بر تکریم سالمندان گفت: متاسفانه امروزه در جامعه ما جایگاه سالمندان در مقایسه با زمان گذشته تضعیف شده و آنها را با مشکلاتی مواجه ساخته است.
وی بر لزوم فرهنگ سازی و نهادینه نمودن کرامت و منزلت سالمندان از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی و ایجاد ظرفیت‌های ورزشی، تفریحی و اجتماعی برای بهره‌مندی بیشتر این قشر از جامعه تاکید کرد.

فرهادی یکی از مطالبات اساسی را پیگیری و راه‌اندازی مرکز سالمندان در سطح شهرستان عنوان و تمامی دستگاه‌ها را ملزم به خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به این قشر از جامعه کرد.

رئیس بهزیستی نیز ضمن بیان چالش‌های دوران سالمندی گفت: در حال حاضر تعداد ۵۰۵۹ نفر سالمند در شهرستان زندگی می‌کنند.

حسن خلیلی با تاکید بر اهمیت و لزوم افزایش آگاهی و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی این قشر از جامعه افزود: در سال گذشته ۲۰۰ نفر از سالمندان در زمینه پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی آموزش لازم را دریافت نموده‌اند که تاثیر مثبتی در کیفیت زندگی این افراد داشته است.

وی در خصوص راه‌اندازی خانه سالمندان با همکاری بخش خصوصی و خیریه با توجه به دستورالعمل‌های موجود ادامه داد: در حال حاضر با توجه به امکان راه‌اندازی خانه حمایتی توانبخشی ویژه سالمندان به جد پیگیر این موضوع می‌باشیم و از خیرین و دستگاه‌ها تقاضامندیم نهایت همکاری و مساعدت را جهت پیشبرد اهداف داشته باشند.

بویین میاندشت| نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان

بویین میاندشت| نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان

بویین میاندشت| نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان

بویین میاندشت| نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان

کد خبر 108695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد