۲۰ مادر چالدرانی تحت پوشش طرح همیار مادر و کودک

مریم سلماسی رئیس بهزیستی چالدران از اجرای طرح توانمندسازی خانواده محور همیار مادر وکودک برای ۲۰ نفر از مادران خبر داد و گفت: این طرح پیشگیرانه برای مادران باردار، مادران دارای فرزند زیر سه سال اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان چالدران ،

مریم سلماسی با بیان اینکه این طرح در شهرستان اجرا می شود  افزود: هدف از اجرای این برنامه، توانمندسازی مادران است و در اجرای این طرح بر  کاهش وابستگی مادران و کودکان و سوق دادن این روابط به سمت دلبستگی ایمن تاکید شده است.
وی تصریح کرد: برنامه همیار مادر و کودک برمبنای تشکیل گروهای همیار مادر و کودک، ایجاد فضای گفتمان، پویایی وپایداری گروه همیار مادر وکودک، ترویج مسئولیت پذیری پدران وکمک به تقویت نگرش های مثبت مادران درجامعه پذیری کودک و کمک به ایجاد جریان توانمندسازی مادران درحیطه های نقش مادرانه، طراحی و برنامه ریزی شده است.
سلماسی تصریح کرد: این برنامه بیانگر اهمیت تجارب سالهای اولیه درتحول کودک بوده وهمچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش بینی کننده، درجامعه پذیری کودک و ورود به اجتماع وایجاد آسیب های اجتماعی اثرات تعیین کننده ای دارد. در حقیقت  این طرح روی تغییر نگرش مادران تمرکز دارد و تلاش می شود با آموزشهای لازم مادران را به سمتی سوق دهیم که فعالیت‌های مادرانه را در کامل بودن آن نبییند و به فعالیت‌های مادرانه در حد کافی و لازم اکتفا کنند.

کد خبر 99087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد