سی و ششمین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی برگزارشد

جلسه ستاد مناسب سازی استان با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری ، مدیرکل بهزیستی و اعضای کمیته در محل سالن جلسات استانداری برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ،
در ابتدای جلسه پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی استان با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل گفت : گزارش ارزیابی جشنواره شهید رجایی دستگاه های که حداقل امتیاز را در سال ۱۴۰۱ کسب نموده بودند احصا گردیده و از ابتدای سال بازدید های لازم توسط دبیرخانه مناسب سازی استان صورت پذیرفته و موارد جهت رفع به دستگاه های فوق الاشاره ابلاغ گردید.
در ادامه جلسه ، گزارشی از روند مناسب سازی در بانک ملی ،آرمستانها ، مقرر های نیروی انتظامی و مجتمع های بین راهی توسط مسولین دستگاههای متولی ارائه گردید.
مهندس مهدی رستمی نژاد مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری در ادامه بر ضرورت مناسب سازی" محیطی ادارات و نهادهای استان؛ در ارائه خدمات به جامعه معلولین،جانبازان و سالمندان تاکید نمودند.وی اظهار کرد : طرح شهید رجایی در سال ۱۴۰۲ به نحو مقتضی برگزار گردیده همچنین مجتمع های بین راهی ، بانک ها ، شهرداری ها ، مجتمع های ورزشی در اولویت مناسب سازی قرار گرفته همچنین دوره های آموزشی ویژه برگزار گردیده است.
در ادامه جلسه محمدپوری مدیر کل بهزیستی استان و دبیر ستاد مناسب سازی استان بر لزوم شناسایی نقاط مشکل دار سطح شهر و اولویت بندی آنها تاکید و خواستار مناسب سازی ساختمانهای اداری، مراکز درمانی، مراکز خرید، اماکن آموزشی، وسایل حمل و نقل عمومی و ... جهت آسان نمودن دسترس پذیری افراد دارای معلولیت شد.

وی افزود: مناسب سازی فضاهای شهری از ابتدایی ترین حقوق افراد دارای معلولیت و شهروندان است و شهرداری‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی باید امر مناسب سازی را که یک الزام قانونی است و کلیه سازمان ها و نهادها را موظف به آماده سازی اماکن برای استفاده افراد دارای معلولیت می باشند.

در ادامه مهدی رستمی نژاد مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری بر ضرورت مناسب سازی" محیطی ادارات و نهادهای استان؛ در ارائه خدمات به جامعه معلولین،جانبازان و سالمندان تاکید و با اشاره به اهمیت مقوله مناسب سازی معابر و اماکن عمومی استان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی  خواست در اعتبارات مرتبط با تعمیر و تجهیز ساختمان‌های اداری، اولویت مناسب سازی را مدنظر قرار دهند تا مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرایی شدن مصوبات این ستاد اقدام کنند.
رستمی نژاد در این جلسه خواستار تشکیل تیم ارزیابی و نظارت متشکل از نمایندگان استانداری ،بهزیستی و جامعه معلولین شد و افزود: از شهرداران و رؤسای بانک‌های استان انتظار می‌رود نسبت به مناسب سازی اماکن خود اقدام کنند.

سی و ششمین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی برگزارشد

کد خبر 107453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد