پیام مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت پنجم دی‌ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی پیامی صادر کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، متن پیام به شرح زیر است:

پنجم دی‌ماه سالروز واقعه دلخراش زلزله بم در تقویم رسمی کشور به نام " روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی" نامگذاری شده است.  بلایای طبیعی و بحران‌ها، موقعیت‌های غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی هستند که زندگی بشر را در معرض خطر قرار داده و اثرات ویران کننده‌ای برحیات انسان‌ها دارند.

ما نیز در برهه‌های زمانی مختلف، شاهد وقوع برخی از این بلایای طبیعی بالاخص زلزله در نقاطی از کشور عزیزمان بوده‌ایم که از مخرب‌ترین آنها می‌توان به زلزله طبس، رودبار، بم و... اشاره کرد. زلزله‌هایی که علاوه برآثار زیانباری نظیر تخریب و مرگ، پیامدهای دیگری مانند ایجاد معلولیت‌ها و آسیب‌های شدید روحی و روانی برای بازماندگان به همراه داشته‌ است.

باید همواره این موضوع را مدنظر قرار دهیم که هریک از اعضای جامعه می‌تواند درصورت دریافت آموزش مناسب درکاهش آلام روانی و اجتماعی افراد متاثر از بحران نقش تاثیرگذار و موثری داشته باشند.

سازمان بهزیستی در راستای انجام رسالت خویش با هدف تامین و کمک در سلامت روان افراد آسیب دیده از بلایای طبیعی،  طرح مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی دربحران (محب) را از سال 1386 تدوین واجرا نموده که در مواقع بحران اقداماتی را در راستای پیشگیری، کاهش خطرات روانی و اجتماعی توسط تیم‌های تخصصی (روان شناس /مشاور، مددکار و روانپزشک )به مردم متاثر از بحران ارائه نمایند.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز از تمامی نیروهای داوطلب مردمی و اداری به‌ویژه تیم‌های محب که در مواقع بروز حوادثی مانند سیل و زلزله خدمات ارزنده‌ای را در راستای حمایت‌های روانی اجتماعی از آسیب‌دیدگان و مردم عزیز کشورمان به عمل می‌آورند، قدردانی می‌نمایم .
پیام مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله


 

کد خبر 98250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد