نشست صمیمی مسئولان استانی و کشوری سازمان بهزیستی با مردم

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از برگزاری دومین نشست صمیمی مسئولان استان با مردم در روستای کوگیر سفلی با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی‌پور ؛ از برگزاری دومین نشست صمیمی مسئولان بهزیستی با مردم طی سال جاری در منطقه طارم سفلی خبر داد و اظهار کرد: این برنامه در راستای برگزاری نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخوردار سراسر کشور، در استان قزوین هم اجرا می‌شود.
 
وی افزود: اولین نشست صمیمی با حضور مسئولان بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی در شهر اقبالیه برگزار شد که با استقبال مردم این شهر مواجه شد.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: دومین نشست صمیمی در محلات کم‌برخوردار استان در راستای گفتگوی چهره به چهره مردم با مسئولان و رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم، روز چهارشنبه «پنج مهر ماه» از ساعت ۹ الی ۱۲ در مسجد صاحب‌الزمان روستای کوگیر واقع در کیلومتر ۷۵ جاده قدیم قزوین رشت، برگزار می‌شود.
 
شناسایی و احصاء مشکلات مددجویان در منطقه طارم سفلی
 
وی عنوان کرد: در این برنامه موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاونین و همچنین تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.
 
دهباشی‌پور خاطرنشان کرد: بخش طارم سفلی با مساحت یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع و ۸۰ روستا و چهار دهستان، دارای نزدیک به ۲۵ هزار نفر جمعیت است.
 
وی با اشاره به تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این مناطق گفت: با همکاری مددکاران و همکاران بهزیستی منطقه طارم سفلی در حال حاضر در دهستان خندان ۱۱۵ پرونده، دهستان نیارک ۲۰ پرونده، دهستان کوگیر ۳۶ پرونده و دهستان چوقور ۲۰ پرونده در جهت خدمت‌رسانی به جامعه هدف تشکیل شده است.
 
عدم توانایی مددجویان جهت دریافت وام خوداشتغالی به علت نداشتن تضامین بانکی
 
دهباشی‌پور درخصوص آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی در منطقه طارم سفلی گفت: تعداد مددجویان حوزه توانبخشی ۱۸۳ نفر و تعداد مددجویان حوزه اجتماعی هفت نفر است.
 
وی با اشاره به مشکلات احصاء شده در حوزه توانبخشی و اجتماعی منطقه طارم سفلی بیان کرد: پراکندگی منطقه طارم سفلی، مشکل مسکن، مشکل تعمیرات مسکن، عدم توانایی جهت دریافت وام خوداشتغالی به علت نداشتن تضامین بانکی، نبود بانک در منطقه و همچنین نبود آموزشگاه و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مددجویان، از جمله مشکلات شناسایی شده است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: مشکلات و هزینه‌های مربوط به ایاب و ذهاب مددجویان به مرکز شهرستان هم از دیگر مشکلات موجود در این منطقه است زیرا تکمیل یک فرم استعلام برای هر مددجو حداقل هزینه‌ای معادل بر ۵۰۰ هزار تومان در بر دارد؛ همچنین به علت فاصله زیاد با مرکز شهرستان، مددجویان امکان استفاده از امکانات مراکز روزانه و توانبخشی را ندارند.
 
وی خاطرنشان کرد: از چالش‌ها و مشکلات احصا شده منطقه می‌توان به پراکندگی ادارات بخش طارم سفلی در مناطق مختلف و دسترسی دشوار مردم، جاده‌های نامناسب و ناهموار و دشواری دسترسی، نبود اینترنت در برخی مناطق بخش، عدم لوله‌کشی گاز در برخی مناطق بخش، وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و مهاجرت به شهر به علت نبود امکانات اشاره کرد.
 
دهباشی‌پور در پایان بیان کرد: عدم همکاری بخش در زمینه اختصاص مکانی مناسب برای مرکز مثبت زندگی، عدم وجود پایگاه اورژانس و هلال احمر در منطقه چوقور و پراکندگی ادارات از چالش‌های بین بخشی به شمار می‌آید.
کد خبر 90109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد