در رسانه | فضای مجازی و تولید اپلیکیشن بهترین راهکار اشتغال معلولان است/ دولت نیازمند چابک سازی است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت «اپلیکیشن های خدمت محور» در فضای مجازی و راه اندازی استارت آپ ها بهترین راهکار اشتغال و درآمدزایی معلولان و مددجویان بهزیستی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته بهزیستی، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه با حضور در اداره کل بهزیستی در نشستی با مدیرکل و معاونان مشکلات و مطالبات آنها را پیگیری و برای حل آنها قول مساعدت داد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: سومین بار است در بهزیستی حاضر می شویم تا شنونده مطالبات و مشکلات شما باشیم و در حد توان گره گشایی کنیم.

وی اضافه کرد: کار کردن در بهزیستی بسیار سخت و طاقت فرسا و با مشکلات روحی و روانی همراه است و شما هم در معرض آسیب هستید و در شرایطی که اعتبارات کافی نیست اما با انگیزه برای خدمت معلولان گام برمی دارید که ارزشمند است.

در انتصابات دخالت نمی کنم/ نظارت برکار مدیران مهمتر است

سیاهکلی گفت: رسالت مهم نمایندگان در کنار قانون گذاری موضوع نظارت بر کارهای مدیران است و می پذیریم نمایندگان به جای دخالت در انتصابات باید مراقبت و نظارت کنند تا کارها خوب پیش برود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون در امور اداری و جاری هیچ دستگاهی دخالت نکرده ام و دخالت هم نخواهم کرد و رویکرد ما حل مشکلات و خدمت بی منت به مردم است.

سیاهکلی گفت: بهزیستی بهترین دستگاه خدمت رسان است و پیشنهاد می کنم شما از نمایندگان و مسئولان استان هم مطالبه گری کنید تا بتوانید ضمن تامین نیازهای خود، خدمت بیشتری به جامعه هدف ارائه دهید. 

این نماینده یادآورشد: حتما مطالبه گری شما برای مددجویان است و بایستی با شفافیت و جسارت درخواست های خود را مطرح کرده و فعالیتها را توسعه بخشید.

دیدگاههای تخصصی خود را به نمایندگان منتقل کنید

وی گفت: به نظر و مشاوره افراد متخصص نیازمندیم و شما هرگز فکر نکنید که یک نماینده در همه زمینه ها اطلاعات کافی دارد، خیر اینگونه نیست بلکه انتظار داریم دیدگاهها، ایده ها، تجربه و نظر خود را در حوزه های کاری به نمایندگان منتقل کنید تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم و مسیر درست را برویم.

فضای مجازی بهترین راهکار اشتغال معلولان است

وی بیان کرد: اشتغال معلولان از دغدغه های مهم جامعه هدف و مدیران بهزیستی است و کارهای خوبی هم صورت گرفته اما با توجه به وضعیت جسمی معلولان بهترین راهکار برای اشتغال معلولان در فضای مجازی است.

این نماینده افزود: ساخت «اپلیکیشن های خدمت محور» در فضای مجازی و استارت آپ ها بهترین راهکار برای درآمدزایی معلولان و مددجویان است و از مشاغل آینده هم محسوب می شود که می تواند نیازهای این گروه را تامین کند و ما هم آماده ارائه طرح های کاربردی و عملیاتی در این عرصه هستیم.

سیاهکلی اظهارداشت: راه اندازی شهرک تولید محتوا با هدف ایجاد اشتغال از ایده های نوینی است که می تواند قزوین را در این عرصه نیز مطرح و شاخص کند و شما می توانید از این ظرفیت نیز برای اشتغال مددجویان و معلولان خود استفاده کنید.

نیازهای اشتغال ادارات برای معلولان را استخراج کنید

وی در خصوص اجرای قانون جذب معلولان در ادارات گفت: لازم است نیاز دستگاههای اجرایی در خصوص نوع اشتغال معلولان را شناسایی و بر اساس شرایط نیروهای خود را برای استخدام معرفی کنید.

سیاهکلی با اشاره به پست های بلاتصدی در بهزیستی بیان کرد: گاهی اوقات در درک یک موضوع دچار اشتباه می شویم لذا مسیر را هم  اشتباه می رویم که یکی از آنها موضوع« کوچک شدن دولت» است که سالهاست مطرح شده در حالی که وقتی ما هنوز مسئولیت های بلاتصدی زیادی در ادارات داریم این عنوان مفهومی ندارد و نمی توانیم کمبود نیرو در دستگاههای اجرایی را تامین نکنیم بلکه لازم است عنوان «چابک سازی» را بکار ببریم و برای اجرای آن تلاش کنیم.

وی اظهارداشت: دولت اعلام می کند هزینه اداره کشور زیاد است و باید کارمندان کمتر شوند و حقوق هم کافی نیست در حالی که وقتی شما تصدی گری را واگذار می کنید اما نیرو همچنان در یک اداره مانده پس کار اشتباهی کرده اید و اگر نیرو هم واگذار شد اصولی رفتار کرده ایم.

سیاهکلی گفت: در چابک سازی شما هم مسئولیتها و وظایف و هم نیروها را واگذار می کنید و این روش حتما هزینه ها را کاهش داده و نیرو می تواند حقوق بیشتری بگیرد مانند آنچه در واگذاری کمپ های ترک اعتیاد به بخش خصوصی صورت گرفته و دستاورد هم داشته است.

این نماینده اضافه کرد: در حوزه واردات خودرو هم عده ای با درک غلط از موضوع بشدت با واردات منطقی مخالفت می کردند و آن را در تضاد با تولید داخلی می دانستند در حالی که « واردات منطقی» بهترین راه تنظیم بازار، ایجاد رقابت و کیفی سازی محصول است و آنچه مشکل ساز می شود «واردات بی رویه» است که حتما باید کنترل شود.

وی گفت: بنابرین توصیه می کنیم دولتمردان به جای « کوچک سازی دولت» به فکر «چابک سازی دولت» و افزایش درآمدهای کشور برای تامین حقوق مناسب و مکفی شاغلان باشند.

سیاهکلی افزود: حتما در واگذاری کارها به بخش خصوصی باید به سودآوری سرمایه گذاران توجه کنید و با جسارت طرح هایی واگذار شود که سود اقتصادی داشته باشد تا شما بتوانید از برخی امور رها شوید. 

قرارگاه امام حسن(ع) بهترین ظرفیت برای ساخت مسکن معلولان

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: خوشبختانه با پیگیری های مستمر توانستیم زمینه حضور قرارگاه امام حسن(ع) در استان قزوین را مهیا کنیم که قرار است بیش از 14 هزار میلیارد تومان پروژه در قالب 11 طرح کلان و مهم را در استان عملیاتی کنند و اعتبارات آن از محل فروش نفت تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های انتقال آب با لوله، آسفالت 1500 کیلومتر راه روستایی، اجرای طرح های آبخیزداری و ساخت استخرهای معیشتی و جاده سازی از طرح های بسیار مهمی است که توسط این قرارگاه انجام خواهد شد و در دو سال آینده شاهد تکمیل زیرساختها در مناطق محروم روستایی خواهیم بود که اتفاق مبارکی است.

سیاهکلی بیان کرد: این قرارگاه قرار است 10 هزار واحد مسکونی برای محرومان احداث کند که سه هزار واحد نیز سهم استان قزوین است که می توانید از این ظرفیت برای احداث مسکن معلولان بهره مند شوید.

وی گفت: مدیریت خوب فقط داشتن اعتبار نیست بلکه استفاده مناسب از ظرفیت های موجود است و شما هم می توانید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مددجویان از این امکانات بهره مند شوید.

سرکشی از خانواده مددجویان تداوم یابد/ تکریم معلولان جدی گرفته شود

وی اضافه کرد: توصیه می کنیم سرکشی از خانواده معلولان و بررسی و حل مشکلات آنها تدوام یابد و برخورد کارکنان بهزیستی با ارباب رجوع تکریمانه و توام با رافت اسلامی و اخلاق مدارانه باشد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است کارکنان بهزیستی آموزش های لازم را ببینند تا با تکریم مردم بعنوان ولی نعمتان نظام آنها را مزاحم ندانسته بلکه آنها را موجب برکت و لطف الهی بدانیم و به مراجعان احترام بگذاریم.

وی اظهارداشت: مراقب باشیم فرصت خدمت رسانی از دست ندهیم تا حسرت نخوریم و در دوران مدیریت خود با عزم جدی خدمت به معلولان و مدجویان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کد خبر 85603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد