به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:
این مانور با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ و نحوه خدمات رسانی این مجموعه برگزار شد.
از آنجائیکه کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی در بحرانها، از جمله بحرانهای فردی، خانوادگی، خشونت و اجتماعی از وظایف و فعالیتهای اورژانس ۱۲۳ است, خط تلفن ۱۲۳ پاسخگوی تماسهای مردمی در رابطه با مسائل و آسیبهای اجتماعی است و در سه ماهه اول سال جاری بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مورد تماس با اورژاس ۱۲۳ بهزیستی برقرار شده است و بیش از دوهزار نفر نیز از خدمات تیم سیار اورژانس اجتماعی استفاده نموده اند.
تخصصی بودن,بموقع بودن و در دسترس بودن از مهمترین ویژگی های خدمات اورژانس اجتماعی است تا از این طریق ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف بهزیستی محدود به زمان مکان خاصی نباشد.
افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی,زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی,افرادی که قصد خودکشی دارند یا خودکشی کرده اند,همسران آزار دیده ,کودکان آزار دیده,موارد مربوط به سالمند آزاری,معلول آزاری و سایر خشونت های خانگی,کودکان کار و خیابان , افراد دارای اختلال هویت جنسی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند همگی گروه های هدف خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند.
نظر شما