جلسه مدیر کل بهزیستی فارس با آیت الله کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس در معیت معاون امور اجتماعی,کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی فارس,رئیس اورژانس اجتماعی شیراز و مسئول امداد اجتماعی بهزیستی فارس مستقر در حرم حضرت شاهچراغ (ع) با آیت الله کلانتری تولیت حرم مطهر در دفتر ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

مدیر کل و معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس در این دیدار بر لزوم هم افزایی سایر دستگاه ها با بهزیستی فارس در زمینه آسیب های اجتماعی  تاکید نموده و در ادامه گزارش خدمات ارایه شده در مرکز امداد اجتماعی حرم مطهر توسط بهزیستی فارس ارائه گردید.

مدیر کل بهزیستی فارس با تاکید برلزوم رصد آسیب های اجتماعی گفت:رصد آسیب ها مبنای پیشگیری است و برنامه ریزی ها بر این اساس انجام می گیرد. 

هوشیار سوق دادن کمک های خیرین به سمت مبحث آسیب های اجتماعی و نیازمحور شدن خیریه ها را از موارد ضروری عنوان نمود و گفت نیاز اصلی در بازه زمانی فعلی موضوع آسیب های اجتماعی و اعتیاد است.

او در ادامه آمار مراجعین حضوری جهت دریافت مشاوره حضوری  به پایگاه امداد اجتماعی حرم مطهر از ابتدای شروع فعالیت تا کنون را ۲۲۳ مورد و موارد مراجعه در زمینه فرار از منزل,اختلافات خانوادگی,سالمند و کودک آزاری و .. را مجموعا ۳۰۰ مورد عنوان نمود که به اورژانس اجتماعی شیراز ارجاع شده اند, همچنین بیش از ۸۰۰ مورد نیز اطلاع رسانی و آگاهسازی با توزیع بروشور توسط تیم اورژانس اجتماعی مستقر در حرم انجام گرفته است.

مدیر کل بهزیستی فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه ارائه خدمات هدفمند اورژانس اجتماعی با سه ویژگی تخصصی بودن ،  به موقع بودن و در دسترس بودن با رعایت اصل رازداری و محرمانه بودن و حفظ شان و کرامت انسانی افراد قابل اجرا است، لذا وجود فضا و مکانی امن و  مستقل جهت پیشبرد هر چه بهتر امر خدمت رسانی را ایجاب میکند و پیشنهاد می شود با در اختیار قرار دادن مکانی مستقل از امداد پزشکی، زمینه خدمت رسانی بهتر به گروه هدف فراهم شود.

-توجیه خادمین در راستای نوع خدمات امداد اجتماعی

-برگزاری دوره های آموزشی جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

- برگزاری مانور آسیبهای اجتماعی در صحن حرم مطهر جهت آگاه سازی عموم زائرین و خدام

-انجام پژوهش در زمینه آسیبهای اجتماعی و نقش حرم مطهر در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی

-با توجه به اینکه پایگاه امداد اجتماعی حرم مطهر شاهچراغ بعنوان اولین پایگاه امداد اجتماعی کشور و بصورت پایلوت در بین حرمهای مطهر کشور در حال اجراست، در صورتیکه طرح مذکور با موفقیت انجام گردد، با توجه به پیشنهاد رئیس سازمان بهزیستی کشور میتوان در خصوص تشکیلات و راه اندازی پایگاه امداد اجتماعی در سایر اماکن مذهبی نظیر حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه ع و ... نیز اقدام نمود.

 - تخصیص اعتباراتی از ردیف بودجه ( وقف ) اختصاصی حرم مطهر شاه چراغ ( ع) جهت مرتفع نمودن مشکلات مالی مراجعین نیازمند.

نیز سایر پیشنهادات مدیر کل بهزیستی فارس و همراهان در این دیدار بود.

آیت الله کلانتری تولیت معزز حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز ضمن تشکر از مدیر کل و مجموعه بهزیستی فارس اظهار داشت:زحمات شما سراسر خیر و رحمت است به خصوص خدماتی که در امداد اجتماعی به زائرین حرم شاهچراغ (ع) ارائه می دهید.

آیت الله کلانتری با تاکید بر این  که پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی  با افزایش آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد عنوان کرد :باید یادآوری سنت ها و آموزش به خانواده ها در زمینه مخاطرات فضای مجازی و حفظ و صیانت بنیان خانواده در اولویت قرار گیرد و مشاوران آگاه و امین مردم را در اینزمینه ها مطلع کنند.

تولیت آستان مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)  همچنین اظهار داشت باید فضایی مستقل به مرکز امداد اجتماعی اختصاص یابد تا با حفظ اصل رازداری خدمات مربوطه ارائه گردد.

کد خبر 117924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد