پیام مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک پیامی را منتشر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خرداد هر سال روز جهانی منع کار کودکان است. به منظور افزایش آگاهی و جلوگیری از کار اجباری کودکان، این روز برای حمایت اجتماعی از کودکان برای پایان دادن به کار آنها نامگذاری شده استت.

طبق قوانین سازمان بین المللی کار، کودک کار به تمامی افراد زیر هجده سالی گفته می‌شود که در مشاغل یا کارهای زیان آور در بیرون از خانه یا خانواده‌های خود مشغول هستند. بسیاری از کودکان کار در معرض آسیب های اجتماعی فراوانی قرار می گیرند و از کودکی کردن، تحصیل، بازی و ... محروم می شوند.

امروزه تلاش‌های زیادی برای کاهش کار کودکان انجام می شود اما همچنان شاهد این کودکان در خیابان ها و اماکن مختلف شهری هستیم. با این حال در بهزیستی استان سعی داریم با توسعه و ارتقاء سطح سلامت روحی و روانی کودکان، آموزش مهارت های زندگی، تخلیه هیجانات منفی و کنترل خشم، تقویت اعتماد به نفس و ... از افزایش تعداد کودکان کار جلوگیری و برای کاهش این تعداد تلاش کنیم.

دیدن کودکان کار در خیابان باعث رنجش و تکدر خاطر هر انسانی می شود و امیدواریم با افزایش آگاهی راجع به برخورد صحیح با کودکان کار، اطلاع دادن به اورژانس اجتماعی در صورت مشاهده این کودکان، انجام رفتار های حمایت گرانه و فراهم کردن زندگی بهتر، شرایطی فراهم کنیم که کودکان به جای کار در محیط های نا مناسب، به سمت تحقق رویاهایشان گام بردارند.

                                                                                                                                                           حامد رضایی
                                                                                                                                                 مدیرکل بهزیستی استان

کد خبر 81495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد