برگزاری اولین نشست سالانه مراکز مشاوره بهزیستی استان اردبیل

این نشست با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل و معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان و مسئولان و روانشناسان مراکز مشاوره سطح استان برگزار گردید.

رضوان باقلاچی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این نشست گفت: اهمیت مشاوره در جامعه امروز بسیار بالاست و بیش از پیش حس می شود و خداوند متعال نیز در قرآن کریم، در آیات متعدد به این مورد اشاره نموده است.

باقلاچی افزود: شما مشاوران و روانشناسان به عنوان ناجیان جامعه هستید و علاوه بر اینکه در مراکز خود فعالیت های تخصصی در زمینه مشاوره انجام می دهید، در سطح جامعه نیز مسئولیت دارید و به مسئولیت خود متعهدید و ما شاهد اقدامات شما هستیم. اما ارتباط مشاوران با مدارس، دانش آموزان و اولیاء ضرورت بالایی دارد و متاسفانه جایگاه مشاوران در مدرسه آنطور که انتظار می رود نیست و امید است که امروز بعد از تشکیل انجمن، به این مورد به صورت ویژه پرداخت شود.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه گفت: در این نشست پیگیر چند مسئله هستیم و یکی از این موارد تشکیل ارتباط دوسویه ای بین بهزیستی و مراکز مشاوره است. چراکه مراکز مشاوره جزو پیشگام ترین مجموعه های همکار بهزیستی برای ارائه خدمات در حوزه سلامت اجتماعی به مردم هستند و همیشه یاریگر ما برای خدمت رسانی به عموم مردم عزیزمان می باشند.

رضایی ادامه داد: این ارتباط دوسویه از جهت دیگر کمک می کند تا مسائل و مشکلاتی که در مراکز مشاوره وجود دارد به ما منتقل شود و از طرفی دیگر یک سری از درخواست های بهزیستی با این مراکز مطرح شود تا در کنار همدیگر برای برطرف کردن این مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به هدف اصلی این نشست، اظهار داشت: نزدیک ۷۴ مرکز مشاوره در سطح استان در حال فعالیت هستند و امروز سعی داریم تا انجمن مراکز مشاوره را تشکیل دهیم تا ارتباط بهتر و بیشتری بین بهزیستی و مراکز مشاوره در راستای پیگیری دغدغه ها و حل مشکلات داشته باشیم.

در ادامه نشست، پرسش و پاسخ جهت مطرح کردن موانع موجود و ارائه پیشنهادات و نظرات جدید برای پیشبرد اهداف و کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفته و در نهایت انتخابات تشکل مراکز انجام شد.

کد خبر 81311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد