حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی خانواده پیامی منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی، متن پیام به شرح زیر است:

۵ می مصادف با ۲۵ اردیبهشت؛ در تقویم جهانی روز خانواده نامگذاری شده است تا به موضوع خانواده از منظرهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و جمعیتی، پرداخته شود. چرا که خانواده اثرگذارترین واحد تربیتی، منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش‌های انسانی به حساب می آید تا جاییکه رسول گرامی اسلام (ص) تشکیل خانواده را به منزله حفظ نیمی از ایمان بیان می کند.

خانواده، مناسب‌ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می آورد. در عصر حاضر، با اثرپذیری از تحولات اجتماعی، صنعتی و علمی، در بیشتر جوامع، مشکلات متعددی برای خانواده پدید آمده است. اختلاف های خانوادگی، طلاق، فرزندان بی سرپرست و بزه کاری نوجوانان و جوانان، نشان دهنده مشکلات اساسی در خانواده های عصر ماست.

از آنجاییکه بسیاری از مربیان تعلیم و تربیت، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان منشاء بسیاری از مشکلات رفتاری و اجتماعی کودکان را ناشی از مسائل موجود در خانه می‌دانند، سازمان بهزیستی سعی دارد با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی پیش از ازدواج، فرزند پروری، ارائه مشاوره های خانوادگی در زمینه های مختلف، ارائه رویکرد های ویژه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی وارده به کودکان  و خانواده و خدمات متعدد دیگر، بیش از پیش برای حفظ، رشد و تعالی این نهاد مقدس گام بردارد.

امید است که بنیاد تمام خانواده های ایرانی با عمل به فرمایشات حق تعالی و ائمه معصومین(علیهم السلام) مستحکم و پایدار باشد و خانواده سالم با پرورش فرزندان سالم برای آبادی و سربلندی مملکتمان تلاش کنند.

                                                                                                                                                                  حامد رضایی

                                                                                                                                                   مدیرکل بهزیستی استان اردبیل

کد خبر 79436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد