فعالیت‌های پیشگیری؛ اولویت بهزیستی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: همه فعالیت‌هایی که در بهزیستی صورت می‌گیرد باید تقویت شود اما آن چیزی که اولویت دارد؛ فعالیت‌های پیشگیری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ناصر چاووشی با تسلیت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: او در خدمت به محرومان هر خدمتی از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد و امیدواریم ما نیز در این مسیر قرار بگیریم.

وی افزود: ماموریت‌ها و فعالیت‌های سازمان بهزیستی متنوع و گسترده است، بنده از قبل با این حوزه آشنایی داشته و در بسیاری از مقوله‌های کاری، اقدامات مشترکی با بهزیستی داشته‌ام.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: اگر معلمی شغل پیامبران است باید بگوییم کسانی که در مراکز بهزیستی کار می‌کنند مانند فرشتگان هستند و خدمتشان از جنس محبت است.

وی با اشاره به ماموریت‌های بهزیستی بیان کرد: اقشار مختلف به دلایل متنوع دچار آسیب‌هایی شده‌اند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند. همه اموری که در این حوزه صورت می‌گیرد باید تقویت شود اما آن چیزی که اولویت دارد فعالیت‌های ما در زمینه پیشگیری است.

چاووشی تصریح کرد: هرچه منابع دولتی افزایش پیدا کند نمی‌توانیم پاسخگوی کامل نیازهای این اقشار باشیم و بنابراین مباحث پیشگیری باید در اولویت باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری فقط ساخت کلیپ و برگزاری نشست‌های علمی، کارگاهی و مشاوره  نیست. بلکه کمپ ترک اعتیاد نیز یک فعالیت پیشگیرانه است، باید کلونی اعتیاد از کف محلات جمع شود تا مانع تسری آسیب‌ها و جرائم به دیگر مناطق شویم.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان به دنبال راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه زنان هستیم، گفت: موازی‌کاری‌ها، مجوزهای چندگانه، فعالیت‌های ناهمسو که اثر بخشی کارها را کاهش می‌دهد باید برطرف شود تا اقدامات ما موثر واقع شود.

وی افزود: نباید بپذیریم که میانگینی از آسیب‌ها در جهان  عادی است و ما از آن میزان پایین ‌تر هستیم بلکه باید در وضعیتی بسیار بهتر قرار بگیریم. برای تحقق اهداف خود نیازمند تعاملات بین دستگاهی و هماهنگی‌ها موثر هستیم.

چاووشی با تاکید بر لزوم استفاده از دانش روز دنیا و پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه بهزیستی گفت: اگر فکر و ایده جدیدی مبتنی بر تجارب ارائه شد نباید موضع گیری کنیم، نباید مانع استفاده از این تجربه به صورت پایلوت شویم. باید از آن استقبال کرده و برای اجرای آن میدان بدهیم.

وی بیان کرد: جامعه اطلاع کافی از خدمات ارائه شده در این سازمان ندارد و به صورت هنرمندانه باید این خدمات به مردم و نخگبان معرفی شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ما بر مبنای قانون باید فعالیت کنیم، اظهار کرد: نباید فعالیت‌ها و مجوزها به شکلی باشد که به اعتبار بهزیستی خدشه‌ای وارد شود. باید بررسی کنیم و ببینیم که دیگران چه قضاوتی درباره ما می‌کنند و در این خصوص باید برنامه ریزی و فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اثربخش بودن سازمان و روابط کارکنان گفت: خواهش من از کارکنان این است که همه همدل و همراه فعالیت‌های مجموعه را پیش ببرند.  

چاووشی با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق بهزیستی استان اصفهان گفت: امروز آمدیم و روز دیگری، دیر یا زود خواهیم رفت امیدواریم آن روز رضایت خداوند و مخلوقات او و جامعه هدف را داشته باشیم.

کد خبر 71483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد