تحول‌گرایی؛  چارچوب اصلی محور فعالیت‌های سازمان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی موسسات غیر دولتی و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: مردمی سازی، شفافیت، کارآمدی و هوشمندسازی چهار محور فعالیت‌های سازمان است که یکی از چارچوب‌های اساسی این چهار محور، تحول‌گرایی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، علی ربوبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان بزرگ‌ترین سازمان حمایتی دولتی مشغول به فعالیت است. خدمات سازمان در حوزه‌های مختلف اعم از پیشگیری، مداخله، توانبخشی و توانمندسازی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان هستند که بالغ بر ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه‌های الکترونیکی سازمان دارای پرونده هستند و از خدمات بهره‌مند می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: خدمات سازمان صرفا به این ۷ میلیون نفر تعلق نمی‌گیرد، ما خدمات مختلفی در حوزه پیشگیری ارائه می‌کنیم که آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: تاکنون ۱۲ میلیون کودک مورد غربالگری بینایی قرار گرفته که برخی از آنان به واسطه مشکلات بینایی از خدمات پیشگیری از تنبلی چشم سازمان بهزیستی استفاده کردند که همین آمار دامنه خدمات سازمان را به خوبی نشان می‌دهد.

ربوبی خاطرنشان کرد: براساس اقدامات خوب دولت و پیگیری نمایندگان مجلس اعتبارات سازمان در سال جاری به ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید که رشد خوبی بود اما به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه هدف نیست. ما به دنبال استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی هستیم و دستگاه‌های قوی در سطح ملی و استانی مانند بنیاد مستضعفین و سپاه پاسداران در کنار بهزیستی قرار گرفتند که کمک‌های ویژه‌ای در این عرصه صورت دادند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی گفت: تا کنون بالغ بر ۴ هزار موسسه خیریه فعال و ۱۴ هزار مرکز در کنار سازمان بهزیستی خدماتی را به جامعه ارائه می‌کنند تا بتوانیم برخی از تنگناهای بودجه‌ای را پوشش دهیم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان ۱۷۰ خدمت ارائه می‌دهد که بیشترین تعداد خدمات در سطح دستگاه‌های دولتی است که به گروه‌های مختلف جامعه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ۴ محور اساسی فعالیت‌ها سازمان گفت: مردمی سازی، شفافیت، کارآمدی و هوشمندسازی ۴ محوری است که براساس آن اقدامات اجرا می‌شود.

ربوبی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات سازمان گفت: هوشمندسازی سازمان به زودی اجرا می‌شود در کنار آن ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در سطح کشور راه اندازی شده که به زودی سطح یک خدمات ما از طریق این درگاه الکترونیکی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و مردمی گفت: تاکنون این ظرفیت مغفول مانده بود اما با توجه به سیاست‌های انجام شده این موضوع با برنامه منسجم و جامع اجرا می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از چارچوب‌های اساسی چهار محور، تحول‌گرایی است که سند اولیه آن در نشست مدیران سازمان بهزیستی کشور رونمایی شد که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با تشکر از خدمات نصراصفهانی مدیرکل سابق بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان برای سازمان بهزیستی کشور استان حساسی است زیرا از جایگاه خاصی برخوردار است. دوستانی که مراحل کمیته انتصابات سازمان را رد کنند افرادی قوی و توانمندخواهد بود. که این مراحل برای استان اصفهان سخت‌تر بود.

ربوبی با بیان اینکه دکتر چاوشی از افراد توانمند و آشنا با حوزه کاری سازمان بهزیستی است که به عنوان معاون اجتماعی سپاه استان فعالیت کرده است، گفت: به رغم اینکه از بیرون سازمان به مجموعه ما اضافه می‌شوند از امروز از ظرفیت وی در بهزیستی استان اصفهان می‌کنیم.

وی گفت: دکتر چاوشی در حوزه پژوهش اقدامات موثری انجام داده است. در دوران کرونا طرح‌های مختلفی را اداره کرده است و همچنین در بحث اشتغال و توانمندسازی تجربیات فراوانی دارد که از آن استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 71479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد