حفظ کرامت سالمندان با بهره مندی از اجتماع

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران عنوان کرد: سازمان بهزیستی جهت حفظ کرامت سالمندان اقدامات اجتماع محور و توسعه برنامه‌های محله محور در مراکز مثبت زندگی را برای قشر سالمند جامعه و بهره مندی آنها از اجتماع در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ سید احمد خادم با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد سالمندان گفت: سالمندان از اقشار عزتمند جامعه هستند و جهت ارتقای زندگی در دوران سالمندی سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی که مبتنی بر مردم است با همیاری مردم تلاش دارد که سالمندان خوب زندگی کنند.

وی بر لزوم تلاش جهت افزایش امید به زندگی سالمندان تاکید کرد و اظهارداشت: سازمان بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند کاستی‌ها و حقوق به حق قشر سالمند را در جامعه تامین کند و در حد بضاعت خود تلاش کرده که نیازهای بخشی از سالمندان تحت پوشش سازمان را برآورده کند.

خادم اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای مطالبه گری و رفع برخی نیازهای سالمندان و معلولین توانسته از ظرفیت مراکز مثبت زندگی و خود مردم و معلولین در امر مطالبه گری بهره بگیرد و گام‌هایی را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه شورای ملی سالمندان مرجع رسیدگی به امور سالمندان در کشور است و دستگاه‌های زیادی در آن شورا عضو هستند و سازمان بهزیستی دبیر این شورا است گفت: بایستی همه دست در دست هم بدهند تا حقوق شهروندی سالمندان را ادا کنیم و برنامه‌های حمایتی از این قشر را به سمت تعالی و توسعه مطلوب پیش ببریم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه با بیان اینکه در مجموع تعداد ۸۶ هزار سالمند در استان تهران داریم که از این میزان ۲۴ هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند اظهار داشت: در ۷۴ مرکز شبانه روزی بهزیستی ۴ هزار و ۵۴۴ سالمند نگه داری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کشور ما جایگاه وشان سالمندان متعالی است گفت: خوشبختانه قشر سالمند ما در طرح واکسیناسیون ملی، اولین قشری بودند که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، و این نشان دهنده جایگاه این قشر به عنوان سرمایه‌های اجتماعی است.

خادم ادامه داد: بهزیستی به جای سوق دادن سالمندان در آسایشگاه و مراکز جمعی تلاش دارد با افزایش خانه‌های مراقبتی کوچک، افرادی که از لحاظ نوع معلولیت شرایط مناسب‌تری دارند و نیاز به نگهداری در مراکز تجمیعی را ندارند زمینه نگهداری آنها در خانه‌های کوچک و جمع ۴ تا ۵ نفری را فراهم کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار داشت: سرانه هر نفر در خانه‌های مراقبت به صورت ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که به مراکز پرداخت می‌شود.

کد خبر 44252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد