مدیرکل بهزیستی استان تهران: ۸۵ خانه نگهداری فرزندان بی سرپرست در استان فعال هستند

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در استان تهران مجموعا ۸۵ خانه نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست داریم که بزرگترین مجموعه ما در منطقه شهرری قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرنگار ایرنا، روز چهارشنبه محمد نصیری در حاشیه افتتاح مرکز نگهداری دختران ایران در محله سیزده آبان شهرری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجموعه با نظارت سازمان بهزیستی زیر نظر موسسات خیریه و مشارکت خیران داخل و خارج کشور با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال باز سازی و تجهیز شده و آماده بهره برداری و استفاده این فرزندان عزیز قرار گرفته است.

وی افزود: با ظرفیت سازی هایی که در این مجموعه صورت گرفته است آمادگی میزبانی ۴۰ نفر از دخترانی که شناسایی شده اند را دارد.  

مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان داشت: این مجموعه در زمینه توانمند سازی خانواده ها، باز پیوندی فرزندان با خانواده هایشان، فعالتهای چشمگیری دارد.

مدیرعامل موسسه خیریه نیک گامان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: موسسه یک سازمان مردم نهاد است که با دریافت پروانه فعالیت کشوری از بهزیستی فعالیت خود را آغاز نموده و در راه آسایش و سلامت، آموزش و توانمند سازی کودکان مددجوی سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار فعالیت می کند.

اشکان تقی پور اظهار داشت: مدرسه سازی های گسترده، حوزه بهداشت و درمان، هلال احمر از جمله فعالیت های این سازمان مردم نهاد است.

وی افزود: چهار مرکز شبه خانواده داریم که بچه های فاقد سرپرست موثر و بی سرپرست آنجا هستند تا به خانواده های جایگزین بروند یا با مددکاری های صورت گرفته به خانواده های خود بازگردانده شوند.

تقی زاده بیان داشت: همه این فعالیت ها صورت می گیرد که دختران مانند فرزندانی که در آغوش گرم خانواده ها رشد می کنند در خانه خودشان رشد پیدا کنند تا به یک شرایط خوبی برسند.

کد خبر 108947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد