ورامین| ۶۵ مرکز و موسسه فعال خدمات ارائه می کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین، ذات بهزیستی را همزاد با مطالبه گری، آرمان خواهی و حق طلبی دانست و اظهار داشت: بهزیستی با همه ارگان ها و دستگاه های اجرایی ارتباطی تنگاتنگ دارد و طرح و برنامه های بسیاری را برای رفاه حال جامعه هدف خود اندیشه کرده و به مرحله عمل رسانده است.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، اعظم هراتی با بیان اینکه در شهرستان ورامین ۶۵ مرکز و موسسه غیردولتی تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: در این مراکز و موسسات با توجه به شرایط کرونایی که بسیاری از طرح و برنامه ها را راکد کرده است حدود سیصد نفر مشغول به کار هستند و به جامعه هدف خدمت می کنند. در ورامین دو مرکز دولتی شهید باهنر و اورژانس اجتماعی نیز بازوان ستاد بهزیستی به شمار می روند.  

وی با بیان اینکه در پنج ماهه اخیر دومیلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مشارکت های مردمی در حوزه جلب و جذب به طرق نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است گفت: این رقم در قالب سبدکالا، هزینه درمان، توزیع البسه، ساخت مسکن، کارت هدیه، نان، اقلام بهداشتی و غذای گرم به مددجویان جامعه هدف شهرستان ورامین اختصاص یافت.

هراتی تعداد پرونده های حوزه حمایتی را ۳۰۴ جلد اعلام کرد و بیان داشت: همه این افراد در این حوزه، مستمری دریافت می کنند و از خدمات ماهیانه بهزیستی بهره مند می شوند.  
این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در سالجاری ۴۱ فرد توسط مرکز اورژانس اجتماعی مورد پذیرش قرار گرفتند که چهار مورد به مناطق مختلف کشور اعزام و تحویل خانواده ها شده که هزینه های این اعزام ها از طریق مشارکت های مردمی و کمک های خیران تامین شده است.  

وی افزود: در این مدت بیش از یکصد و ۳۰ تماس تلفنی با خط ارتباطی ۱۲۳ برقرار شده است که بیشترین موارد اعلامی همسرآزاری، کودک آزاری، اختلافات خانوادگی، سالمندآزاری، خودکشی و والدآزاری گزارش شده است.  
 
این مسئول با بیان اینکه چهار هزار و ۴۷۸ توانخواه حوزه توانبخشی در ورامین پرونده معلولیت دارند اظهار داشت: از این تعداد یک هزار ۸۱۱ نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

هراتی در ادامه بیان داشت: در پنج ماه اخیر یکصد و ۲۰ کمیسیون پزشکی و ۲۰ کمیته توانبخشی تشکیل شده که نکته مهم، ثبت ۸۰ پرونده معلولیت جدید در این مدت است که نشانگر خدمات رسانی به افراد جدید و افزایش معلولیت ها در ورامین است.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین از ساماندهی ۲۶ مددجوی مجهول الهویه در سالجاری خبر داد و بیان کرد: در پنج ماه اخیر ۲۷ فرد دارای خانواده را نیز در مراکز توانبخشی ساماندهی کردیم که نزدیکی عدد افراد مجهول الهویه و خانواده دار در ورامین زنگ خطر بزرگی است که به صدا درآمده است و باید مدیران دستگاه های اجرایی و مردم در اینخصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: از اهتمام و مشارکت خیران و خبرنگاران دشت ورامین که با همت کم مثال خود، پشتوانه و بازوی بهزیستی هستند، کمال تشکر و قدرشناسی را دارم.

کد خبر 42578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد