تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی اشتغالزایی مددجویان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: در سال جاری اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، محمد رضایی‌اصل اظهار کرد: از دو دهه گذشته و با هدف بازتوانی، حرفه‌آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی و خودکفایی مددجویان این نهاد حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان اعطاء می‌شود.

وی گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌های دوجانبه‌ای بین سازمان بهزیستی و فنی و حرفه‌ای منعقد شده و در راستای آن پس از ارائه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای به مددجویان، تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله به منظور اشتغالزایی به آنان داده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این کار حرفه‌آموزی و سپس بسترسازی برای ایجاد اشتغال مددجویان است، تا آنان به استقلال مالی رسیده و قادر به تامین زندگی خود و خانواده‌هایشان باشند.

رضایی‌اصل تاکید کرد: در این راستا در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی شهرستان ری منظور شده و پس از حرفه‌آموزی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف تحت پوشش خدمات بهزیستی و نه بدهکار کردن آنان است، راستای‌آزمایی به منظور سرمایه‌گذاری تسهیلات دریافتی در زمینه اشتغالزایی انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: همچنین بر اساس قوانین بیمه‌ای و پرداخت بیمه سهم کارفرما و خویش‌فرما، درصورتیکه توان‌خواه شغلی ایجاد کرده و به استقلال مالی برسد، تا ۵ سال از پرداخت بیمه سهم کارفرما معاف می‌شود.

رضایی‌اصل تاکید کرد: همچنین کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش این سازمان را به کار می‌گیرند، بر اساس قانون اداره کار به مدت ۶۰ ماه از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با احتساب اعضای خانواده، هم‌اکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر در شهرستان ری از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به افزایش چند برابری مبلغ مستمری مددجویان این نهاد حمایتی گفت: ماهانه به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان و برای خانوارهای ۵ نفر و بیشتر یک میلیون و یکصد هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

کد خبر 39987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد