بهزیستی مطالبه گر حقوق افراد دارای معلولیت ناشنوایی است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، نمایندگان انجمن ناشنوایان در جلسه ویدئو کنفرانس روز جهانی افراد دارای معلولیت ناشنوایی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر مطالبه گری بهزیستی بر حقوق افراد دارای معلولیت ناشنوایی برگزار شد حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی در این جلسه  با تبریک روز جهانی ناشنوایان و اشاره به  شعار این روز با عنوان " تایید مجدد حقوق ناشنوایان "  با بیان اینکه نزدیک به ۳ هزار ناشنوا  و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، گفت: ماحصل محرومیت از شنوایی موجب عدم امکان دستیابی به بسیاری از تجربیات مفید و امید بخش زندگی فردی و اجتماعی می گردد.
وی با بیان اینکه افزود: طبق مصوبه دولت نوزادانی که در بدو تولد مشخص شود ناشنوا هستند و نیازمند کاشت حلزون باشند طی تشکیل پرونده به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی می‌شوند و وزرات بهداشت و هیئت امنای صرفه جویی ارزی  دستگاه مربوطه را خریداری می‌کند و در اختیار بیمار و بیمارستان قرار می‌دهد.
محمدی تصریح نمود وی با تاکید بر این‌که اختلالات شنوایی از دوران کودکی بر گفتار افراد تاثیر می‌گذارد، اظهار نمود: در همین راستا بهزیستی استان زنجان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در ۱۰ روز اول تولد کودک می‌کند و این در حالی است که کاهش ذخیره لغات، کاهش حافظه شنیداری، هجی کردن لغات و افت تحصیلی از مشکلات افراد ناشنوا به شمار می‌رود.
این مقام مسئول افزود: یکی از اهداف بهزیستی، تقویت سمن‌ها و بخش‌های غیردولتی است و خوشبختانه با تاسیس کانون ناشنوایان فعالیت‌های ارزنده‌ای در زمینه رشد معلولان صورت گرفته است و در همین راستا، معلولان ناشنوای استان زنجان تاکنون توانسته‌اند افتخارات فراوانی در بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی به ثبت برسانند.
وی تصریح نمود : این سازمان با توانمندی سازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور درجامعه آماده کند که در این راستا برنامه های مختلفی از قبیل پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ناشنوا، وسایل کمک توانبخشی ، حرفه  آموزی و مشوق های حمایتی برای کارفرمایان در صورت به کارگیری فرد معلول از دیگر خدمات بهزیستی می باشد.

کد خبر 23746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد