اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در زنجان راه اندازی می شود

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در روزهای آینده خبر داد و افزود : در این الگو به طور همزمان علاوه بر ارائه مداخلات سم زدایی و پرهیزمدار با بهره گیری از اکثر رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد به رفع چالش های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی- اجتماعی و توانمند سازی شغلی پرداخته و تمامی این خدمات در قالب یک طرح درمان به صورت تک دوزی برای هر فرد طی برنامه مدیریت موردحین درمان و پس از ترخیص ارائه می شود.

محمدی عنوان کرد : بیماران پس از پذیرش وارد مرحله سم زدایی شده و به مدت ۲ هفته این مرحله را طی می نمایند و بعد از سم زدایی به مدت سه و نیم ماه به صورت اقامتی تحت درمان های روانی اجتماعی و معنوی به صورت نظام مند قرار می گیرند و در مرکز مراحل مختلفی را طی می نمایند.

وی ادامه داد: پس از دوره اقامت فرد بهبود یافته بر اساس مدل درمان سرپایی و خودیاری طی مدت هشت ماه با شرکت در ۵۲ جلسه سه ساعته به صورت سرپایی با برنامه از قبل تعیین شده تحت نظر مدیر مورد در جلسات درمانی و آموزشی شرکت می کند.

در پایان اقامت مراحل جامعه پذیری صورت میپذیرد. در صورت داشتن شغل با کمک مددکار به شغل سابق خود باز می گردند و در غیر این صورت با مهارت آموزی به اشتغال ایشان کمک می شود.

وی با بیان تامین اعتبار بیمه سهم کارفرمایی بهبود یافتگان شاغل در مراکز جامع درمان اعتیاد افزود: تسهیلات کارفرمایی به صاحبان مراکز جامع درمان اعتیاد نیز به شرط راه اندازی کارگاه اشتغال در داخل یا خارج مرکز اعطا شده و همچنین  با راه اندازی سامانه های مربوطه توسط واحد فناوری اطلاعات بهزیستی استان ثبت و ارزیابی افراد پذیرش شده در مرکز نیز انجام و اطلاعات مورد نیاز بهبود یافتگان متقاضی خدمات بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی نیز ثبت خواهد شد.

کد خبر 18199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد