در رسانه| بهزیستی زنجان حمایت و مستمری خود را از مددجویان قطع نمی‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به افزایش شمار مددجویان تحت پوشش، لزوم تقویت مشارکتهای مردمی را ضروری عنوان کرد و گفت: بهزیستی استان با ارائه وام اشتغال به مددجو حمایت و مستمری خود را قطع نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله خدابنده لو روز سه شنبه در جلسه مشارکت های مردمی بهزیستی استان با بیان اینکه هر چند بهزیستی یک ارگان دولتی است اما پایه گذاری فعالیت ها بر مبنای مشارکت های مردمی است افزود: این حوزه نیازمند توجه بیشتری است.

این مسوول با اشاره‌ به اینکه با اقدامات انجام گرفته هم اکنون سازمان در حال تغییر چارت و تقویت مشارکت های مردمی بهزیستی است ادامه داد: راهبرد بهزیستی تقویت جذب‌ مشارکت های مردمی است و در این میان بیشترین جذب مشارکت های مردمی بهزیستی مربوط به عید فطر است که ۶۰ درصد وجوه به کمیته امداد و ۴۰درصد بهزیستی اختصاص می یابد.

این مسوول با بیان اینکه بخشی از کمک های مردمی به بهزیستی در طول سال نقدی و بخش دیگری غیر نقدی است ادامه داد: کمک به تهیه جهیزیه، توانمندسازی شغلی مددجویان، مشکلات معیشتی ،کمک هزینه درمان از جمله یاری های مردم خیر زنجان به بهزیستی استان است

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان نیز به فعالیت‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت‌های مردمی بهزیستی"نقدی ، غیر نقدی و خدماتی" در سال ۱۴۰۰ ، ۱۱۵میلیارد ریال ثبت شد که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۴۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال رسید.

رضا نوروزی با تاکید بر این رقم در ۶ ماهه امسال ۲ یا سه برابر خواهد شد افزود : مشارکت‌های مردمی به طور معمول متغیر است.

وی، یکی از فعالیت‌های مشارکت‌های اجتماعی را اجرای طرح حامی اعلام کرد و گفت :۷۹۰ کودک توسط ۶۸۰ حامی های تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و ماهیانه به حسابشان مبالغ واریز می‌شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه ۴۰۰ کودک در پشت نوبت طرح حامی چشم انتظار هستند خاطرنشان کرد :کمک های های خیرین می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

نوروزی، به اجرای پویش‌های مختلف این اداره کل اشاره کرد و گفت: پویش ماه مبارک رمضان از جمله این اقدامات است که میزان کمک‌های مردمی" به صورت نقدی و غیرنقدی طی سال ۱۴۰۰، ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که این میزان در سال جاری به رقم ۲۲ میلیارد ریال رسید.

این مسوول ادامه داد : همچنین میزان کمک‌های زکات فطره از ۵۹۰ میلیون تومان به میزان هشت میلیارد ریال در سال گذشته رسید.

معاون مشارکت‌های مردم ی بهزیستی استان زنجان به اجرای پویش همه حاضر نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون و با کمک خیرین یک‌هزار و ۱۵۲ پک لوازم التحریر به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال جمع آوری شده است که این اقدام تا ۱۵ مهر امسال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بهزیستی اجرای طرح شکرانه سلامت با همکاری کارمندان ارگان‌های دولتی است که آنگونه که باید و شاید مطلوب نبوده و نیاز به همکاری بیشتری است.

کد خبر 118018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد