ششمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش "کودک در معرض مخاطره،دولت، مسئولیت اجتماعی" برگزار شد

بعد از ظهر امروز، ششمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش "کودک در معرض مخاطره،دولت، مسئولیت اجتماعی" با تاکید بر کودکان کار با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی، مدیر بهزیستی شهرستان اهواز و نمایندگان موسسه فرهنگی و هنری متولی برگزاری همایش در سالن جلسات اداره کل بهزیشستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان در این باره گفت: با توجه به نزدیک شدن به هفته کودکان در نیمه دوم مهرماه و با هدف اطلاع رسانی و کاهش آسیب کودکان کار، در تاریخ ۱۷ مهرماه همایشی با موضوع کودکان در معرض مخاطره و به ویژه کودکان کار در سالن کتابخانه مرکزی اهواز و با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن مفاد قانون حمایت از اطفال و نوجوانان افزود: سیاست‌گذاری برای مقابله با این پدیده نمی‌تواند تنها به اقدامات قهری و فعالیت‌های جزیره ای در این زمینه متکی باشد و باید موضوع پیشگیری، کاهش تنش و آموزش خانواده‌ها از یک سو و کاهش مشکلات معیشتی خانوارهای فقیر و عمدتاً حاشیه نشین که برای امرار معاش، کودکان خود را وارد شبکه کار غیررسمی می‌کنند، به عنوان بخشی از سیاست های مقابله با موضوع کودکان کار مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ مرکز روزانه کودکان کار و خیابان روزانه و دو مرکز شبانه روزی در شهر اهواز به بیش از یک هزار و ۱۵ کودک کار و خیابان خدمات مددکاری ارئه می دهند. 

گفتنی است تعداد ۱۳ مرکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در سطح استان جهت حمایت از کودکان در معرض مخاطره، بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی فعالیت می کنند.

کد خبر 118163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد