در رسانه|  ۱۲۰ هزار خانوار اردبیلی با خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی آشنا شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: متعاقب انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش، خدمات اورژانس اجتماعی را در ۱۲۶ مدرسه به دانش آموزان آموزش دادیم و با احتساب آموزش‌ها به والدین، حدود ۱۲۰ خانوار با چگونگی برخورداری از خدمات فوریتی در آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اردبیل حامد رضایی روز پنجشنبه در نشست تخصصی و هم اندیشی کارشناسان اورژانس اجتماعی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی از خدمات مهم بهزیستی است که نشان از خدمت صادقانه، خالصانه و بی منت دارد و اثرات تلاش‌های کارکنان آن مشهود و ملموس است.

وی ادامه داد: همکاران اورژانس اجتماعی در قالب شهروند خبرنگار، یاریگر، اطلاع یاب و اطلاع رسان اهداف، برنامه ها و سیاست‌های سازمان بهزیستی برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند و با فعالیت میدانی خود در صدد تبلیغ، آگاهسازی خانواده ها هستند.

آموزش و معرفی خدمات اورژانس اجتماعی در ۵۳۱ روستا

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل هم در این برنامه گفت: فعالیت‌های اورژانس اجتماعی به همت سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۷۸ بصورت پایلوت در دو استان آغاز شد و به تبع آن در استان اردبیل هم در ۶ شهرستان فعالیت خود را با امکانات کاملاً محدود شروع کرد.

خسرو امیدوار به بحث روستاگردی مددکاران و متخصصین بهزیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام در قالب طرح پیشنهادی و ابتکارانه بود که تاکنون به بیش از ۵۳۱ روستای استان مراجعه حضوری و آموزش‌ها و خدمات لازم ارئه شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: اورژانس اجتماعی مهمترین رکن در بحث آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود و همکارانی که مخلصانه در راه کنترل آسیب‌های اجتماعی خصوصاً اورژانس اجتماعی گام می نهند به عنوان چتری حمایتگر در خدمت مردم بوده و در قالب مشاور، مددکار، امداد رسان، پشتیبان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
رضوان باقلاچی افزود: معرفی خدمات و فعالیت‌های اورژانس اجتماعی در شهر و جمع خانواده ها افزایش یافته و این اطلاع رسانی ها از پیامدها و خطرات آسیب‌های می کاهد.

در پایان این نشست از نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل، شمار پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش این اداره کل ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره است و ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

کد خبر 116220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد