دشتی|رسانه|  
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی خبر داد:
بسترسازی جهت توانمندسازی افراد تحت حمایت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی گفت: بهزیستی شهرستان در مسیر ایجاد بسترسازی مناسب جهت ایجاد سلامت اجتماعی، توانمندسازی و استقلال افراد و گروه‌های تحت حمایت تلاش خواهد کرد.

مراد زارع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «طلوع دشتی»، با بیان اینکه سازمان بهزیستی خدمت مردمی و همسو با اهداف عدالت‌بخش دولت مردمی توانسته با رویکرد خدمت‌رسانی و متشکل از خدمات متنوعی که پیش از تولد تا دوره سالمندی فرد را در برمی‌گیرد در مسیر بالندگی و ارتقا خدمات گام بردارد و در ادامه اظهار کرد: اداره بهزیستی شهرستان دشتی نیز در مسیر ایجاد بسترسازی مناسب جهت ایجاد سلامت اجتماعی، توانمندسازی و استقلال افراد و گروه‌های تحت حمایت تلاش خواهد کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی گفت: بهزیستی شهرستان دشتی در حوزه‌های تخصصی امور توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری، مسکن، اشتغال و مشارکت‌های مردمی و پذیرش، ۳۰۰۰۰ نفر معلول در حوزه توانبخشی با معلولیت‌های جسمی حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، بینایی، شنوایی و صوت و گفتار تحت پوشش هستند.

وی افزود: ۳۰ نفر ضایعه نخاعی و ۷۰۰ خانوار مددجو تحت پوشش حوزه امور اجتماعی و در راستای جوانی جمعیت ۶۱ خانوار دارای فرزند ۲ یا چند قلو تحت حمایت هستند و مستمری دریافت می‌کنند.

زارع ادامه داد: در مورد توانمندسازی مسکن بهزیستی شهرستان دشتی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بهزیستی و در روستاها و شهرهای کاکی، بادوله و شُنبه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌گردد. همچنین مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از طرف بهزیستی به دهک‌های یک تا سه پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی بیان کرد: در این زمینه ۱۷ واحد در هفته دولت افتتاح و واگذار گردید و ۴۰ واحد در دست اقدام است و طی یکسال اخیر به ۱۴ نفر نیز تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن پرداخت گردیده است.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به معلولین، مددجویان و بهبود یافتگان تعلق می‌گیرد که در سال قبل به ۱۹۷ نفر تسهیلات خوداشتغالی جهت راه‌اندازی و توسعه اشتغال پرداخت گردیده است.

زارع با اشاره به اینکه در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۱۷ زن سرپرست خانوار از طرف بهزیستی پرداخت می‌گردد، اضافه کرد: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز با همکاری فنی و حرفه‌ای شهرستان برای جامعه هدف برگزار می‌گردد و دیگر خدمات بهزیستی در راستای حمایت از اشتغال و توانمندسازی پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی ۱۴۳ نفر از جامعه هدف است.

کد خبر 116056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد