شهرتهران| نشست مدیر بهزیستی با مربیان و کارکنان شیر خوارگاه شبیر

نشست محمود برزگر مدیر بهزیستی شهر تهران به همراه مریم شاکری معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران و زهره امان آبادی رئیس شیرخوارگاه شبیر با مربیان و کارکنان این مرکز در خصوص نحوه ارائه خدمات بهتر به فرزندان تحت مراقبت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این نشست مدیر بهزیستی رعایت درست دستورالعمل های سازمان بهزیستی را در خصوص ارائه خدمات مطلوب به فرزندان تحت مراقبت در این مرکز را از کلیه کارکنان خواستار و مورد تاکید قرار داد.

بزرگر در بخشی از سخنانش گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی برای نگهداری فرزندان انتخاب فردی مطمئن، حرفه‌ای و دلسوز است که بتواند به خوبی از کودک‌ نگهداری کرده و این فردعلاوه بر ارتباط خوب با بچه‌ها باید توانایی برطرف کردن نیازهای آنها را داشته و قابل اطمینان باشد و رفتار پرستار و تجربه او در آموزش و تربیت کودک تاثیر زیادی دارد.

این مسئول در جمع مربیان شیرخوارگاه عنوان کرد: نوباوگی دوره سنی حساسی است که در آن کودک تکالیف رشدی مهمی چون تشکیل یک رابطه دلبستگی ایمن با یک بزرگسال ثابت و در نتیجه رسیدن به احساس خودکارآمدی و مفهوم خود را بر عهده دارد و دلبستگی کیفیت رابطه اولیه مادر و فرزند، الگویی برای تمام روابط بعدی است و پایه رشد شناختی و اجتماعی بعدی کودک را تشکیل می دهد. یکی از عوامل موثر در ایمنی دلبستگی، فرصت برقرار کردن رابطه نزدیک با مراقب است؛ بنابراین هرگاه کودک از داشتن والد مراقبی که بتواند با او رابطه صمیمانه و نزدیک برقرار کند محروم باشد، امنیت دلبستگی او شدیدا به خطر می افتد و این وظیفه مراقب و مادری است که وظیفه و زحمت نگهداری از این نوزادان و نوباوگان را در شیرخوارگاهها برعهده دارند.

کد خبر 114810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد