افزایش پرونده‌های بهزیستی قم به علت مهاجرپذیری

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی استان قم، گفت: مسئله مهاجرپذیری استان قم باعث شده که شاهد افزایش پرونده‌ها در سازمان بهزیستی باشیم.

​​​انیس آمره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اداره پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی استان قم چهار وظیفه بر عهده دارد از جمله وظیفه اصلی نقل‌وانتقالات پرونده‌های برون استان را بر عهده  دارد در سال گذشته ۱۲۸ از استان‌های دیگر به استان قم آمدند و ۹۶ پرونده از بهزیستی استان قم به استان‌های دیگر منتقل شد همچنین در سه ماه نخست سال جاری ۳۰ پرونده ورودی و ۱۸ پرونده خروجی داشتیم مسئله مهاجرپذیری استان قم باعث شده که شاهد افزایش پرونده‌ها در سازمان بهزیستی باشیم.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی استان قم افزود: در این دفتر ارتباطات مردمی، میز خدمت و برنامه ملاقات مردمی هماهنگ و انجام می‌شود در دولت سیزدهم بحث حضور مسئولان در بین مردم وجود داشت در همین راستا سال گذشته ۵۲ جلسه مردمی با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی انجام شد و در این جلسات یک میلیارد ۲۳۵ میلیون تومان اعتبارات که بیشتر در حوزه درمان، معیشت و مسکن بود به مراجعه‌کنندگان از طریق منابع مشارکت‌های مردمی ارائه شد. 

وی تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۱۷۷ نفر از مددجویان در ۱۳ جلسه با مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم دیدار کردند، ملاقات‌های مردمی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور مدیرکل و معاونین تخصصی سازمان انجام می‌شود.

آمره‌ افزود: پیگیری امور مفقودان نیز یکی دیگر از وظایف معاونت پذیرش و هماهنگی بهزیستی است و در امور مختلف با استان‌های دیگر هماهنگی انجام می‌شود که در این زمینه با نیروی انتظامی، علوم پزشکی و سازمان زندان‌ها همکاری صورت می‌گیرد.


وی گفت: در سال گذشته ۲۵۳ و در سال جاری ۱۲۳ مورد مفقودی از طریق سازمان بهزیستی استان پیگیری شد.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: در برنامه دوم سفر ریاست‌جمهوری در ۱۹ اردیبهشت انجام شد اتفاقات مثبتی در سازمان بهزیستی استان قم رخ داد و در  سه روز ملاقات‌های مردمی انجام شد و ۸۲۷ نوع درخواست بررسی شد که منتظر اعتبارات هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین در دور دوم سفر شهید رئیسی به قم ۲ هزار و ۶۶۲ درخواست از طریق سامانه سامد استانداری قم به سازمان بهزیستی استان ارسال شد که در حال بررسی و رسیدگی است. 

آمره بیان داشت: در جانمایی مراکز شبانه‌روزی حوزه توان‌بخشی و در بخش‌های مجهول‌الهویه و فاقد سرپرست در سال گذشته ۱۰۹ مورد با حکم قضایی و در سال جاری ۴۲ مورد به این مراکز معرفی شدند.

کد خبر 113751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد