در رسانه | رتبه‌بندی کمپ‌های ترک اعتیاد ابهر

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان ابهر رتبه‌بندی می‌شوند.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ از بازدید تیم کارشناسان پیشگیری استان و شهرستان جهت اجرای طرح رتبه‌بندی کمپ‌های ترک اعتیاد در ابهر خبر داد و گفت: در این بازدید بر اساس چک لیست‌های نظارت در پنج محور، از جمله قوانین و مقررات، شرایط فیزیکی و تجهیزات، نیروی انسانی، ایمنی بهداشت، وضعیت بیماران پس از ترخیص، حضور مستمر پزشک و روانپزشک در کمپ، مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سه کمپ «مرکز میان‌مدت اقامتی» در شهرستان ابهر تحت نظارت بهزیستی است، گفت: بهزیستی اگرچه اولویت کار خود را بر پیشگیری از اعتیاد قرار داده است ولی بحث درمان جسمی و روحی افراد معتاد نیز با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: لزوم ارتقاء کیفیت خدمات مراکز اقامتی بهبود بازتوانی و تعیین جایگاه هر یک از این مراکز در کیفیت خدمات و ایجاد رقابت بین مراکز به منظور تقویت برنامه‌ها از اهداف این رتبه‌بندی است.

وی افزود: اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی و یکی از پنج آسیب محوری در کشور به‌حساب می‌آید که به حمایت جمعی در کاهش آن نیاز است.

لطیفی با بیان اینکه اعتیاد وابسته به متغیرهای متعددی نظیر بیکاری و فقر فرهنگی، علل و عوامل فردی و شخصیتی و عوامل اجتماعی است گفت: وضعیت حساس جغرافیایی ایران این مسئله را مزید بر علت می‌کند و کشور در نقطه‌ای قرار گرفته که برخی همسایگان آن نیز بر این پدیده شوم دامن می‌زنند.

کد خبر 111863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد