در رسانه| پرداخت هزار و ۸۳۰ میلیاردی وام اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی همدان

مددجویان بهزیستی این استان سال گذشته هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان گفت: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال هزار و ۴۹۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی استان همدان را فراهم کرده است.

به گزارش همدان پیام، حیدری اظهار کرد: تعهد پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال گذشته هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال بوده که بیش از میزان تعهد، تسهیلات پرداخت شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان گفت: این تسهیلات بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، آرایشگری، خیاطی و قالیبافی به مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبود یافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان هستند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: زمینه اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان بررسی و تسهیل می‌شود و آغاز مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال منوط به تأیید این تیم کارشناسی است.

حیدری افزود: پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار کرد: این اقدامات با هدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مشاغل خوداشتغالی، مددجویان دارای جواز کسب و مدارک فنی که به هر شکل ممکن در حوزه اشتغال آغاز به کار کنند، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کارفرمایان همدانی با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند، گفت: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در به کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود.

حیدری اظهار کرد: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به چشم‌انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان همدان در سال جاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: بهزیستی برای امرار معاش مددجویان و تأمین معاش خانواده بهزیستی به عنوان متولی این افراد آسیب دیده با تمام توان و ظرفیت پای کار است و تمام همت خود را به کار می برد تا مددجویان بتوانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره مند شوند.

در رسانه| پرداخت هزار و ۸۳۰ میلیاردی وام اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی همدان

در رسانه| پرداخت هزار و ۸۳۰ میلیاردی وام اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی همدان

کد خبر 110570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد