برگزاری دوره آموزشی ویژه داوطلبین طرح محب در شهرستان نیشابور

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دوره آموزشی تخصصی طرح محب با حضور کارشناس مسئول مدیریت بحران بهزیستی خراسان رضوی و ۴۲نفر از داوطلبین تخصصی طرح محب، ۶ نفر ازمدیران پایگاه‌های محب شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، فیروزه و میان‌جلگه با همراهی اداره بهزیستی شهرستان نیشابور در این شهرستان برگزار گردید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: دراین دوره آموزش‌های لازم به‌منظور بازتوانی گروه‌های هدف، بازیابی وحمایت روانی از امدادگران و متخصصین حاضر در شرایط بحرانی توسط  مدرس کشوری و عضو کمیته مدیریت بحران بهزیستی کشور ارائه گردید. هدف از اجرای این دوره آموزشی، آمادگی تیم‌های داوطلب تخصصی محب می‌باشد که در زمان بحران با درنظر گرفتن سطوح فعال‌سازی نسبت به مدیریت بحران اقدام نمایند .

هادی قیصری، افزود: درحال حاضر دراستان خراسان رضوی 478نفرداوطلب طرح محب می‌باشند و 227تیم تشکیل گردیده است در ادامه، کارشناس استانی طرح محب ضمن تاکید بر اینکه بحران یک اصل اجتناپ ناپذیر است، گفت: طرح مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی در بحران که به طور اختصار محب نامیده می‌شود از طرح‌های دفترمشاوره بهزیستی کشور می‌باشد که در راستای آگاهسازی و ارتقاء دانش عموم وداوطلبین تخصصی محب برای مواجهه با بحران‌ها، کمک به بهبود وضعیت روانی –اجتماعی بازماندگان، حفظ و ارتقاء سلامت روان افراد پس از بحران اقدام می‌نماید.

محبوبه عباسزاده لاله با بیان اینکه تیم‌های داوطلب در مراحل مختلف مدیریت بحران در چهار سطح اقدام می‌نمایند، گفت: این چهار سطح شامل مرحله پیشگیری وکاهش خطر، مرحله آمادگی، مرحله پاسخ، مرحله بازیابی وبازتوانی می‌باشد.

وی افزود: اقدام و برخورد مناسب  و صحیح در گستره زمانی قبل، حین و بعداز حوادث طبیعی، انسان ساخت و اضطراری و پیامدهای آن و رفتار مناسب با آسیب‌دیدگان می‌تواند شدت اختلالات روانی اجتماعی را کاهش دهد. دراین راستا مشارکت وهمراهی متخصصین نقش غیرقابل انکاری در مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی دارد و موجب تسریع در مدیریت بحران خواهد شد.

کارشناس استانی طرح محب در انتها خاطرنشان کرد: افرادی که دارای تخصص دررشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری می‌باشند، درصورت تمایل به انجام فعالیت‌های انسان دوستانه و داوطلبانه می‌توانند به سامانه جامع  مشاوره بهزیستی مراجعه و بعد از عضویت نسبت به تکمیل فرم داوطلب محب اقدام نمایند و از آموزش‌های تخصصی و عمومی رایگان بهزیستی بهره‌مند گردند. آدرس سامانه مشاوره سازمان بهزیستی کشور https://moshavereh.behzisti.ir می‌باشد.

برگزاری دوره آموزشی ویژه داوطلبین طرح محب در شهرستان نیشابور

 

کد خبر 110226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد